ЄБА: фармспільнота неприємно збентежена звинуваченнями влади в отриманні надприбутків і їх приховуванні

16 Квітня 2014 12:57 Поділитися

ЄБА: фармспільнота неприємно збентежена звинуваченнями влади в отриманні надприбутків і їх приховуванніПропонуємо увазі читачів лист Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА), надісланий на адресу Арсенія Яценюка, Прем’єр-міністра України, щодо регулювання фармацевтичної сфери і подальшої ефективної взаємодії нового Уряду України та міжнародної фармацевтичної бізнес-спільноти.

Європейська Бізнес Асоціація

від 16.04.2014 р.

Прем’єр-міністру України пану Яценюку А.П.

Щодо регулювання фармацевтичної сфери і подальшої ефективної взаємодії нового Уряду України та міжнародної фармацевтичної бізнес-спільноти

Європейська Бізнес Асоціація (надалі — Асоціація), що представляє інтереси міжнародного та українського бізнесу в Україні і об’єднує понад 900 компаній, засвідчує Вам свою високу повагу.

Перш за все ми б хотіли подякувати за Ваше активне сприяння у винесенні на розгляд Верховної Ради України 10 квітня 2014 р. законопроекту, який мав на меті виправлення технічної помилки щодо встановлення дискримінаційної ставки ПДВ на рівні 20% на операції з імпорту продукції, яка має важливе соціальне значення і відсутність якої могла призвести до вкрай негативних наслідків для здоров’я і життя населення України.

Водночас хотіли б звернутися до Вас із цим відкритим листом, оскільки вважаємо, що подальший розвиток взаєморозуміння між державними органами і фармацевтичною спільнотою є запорукою мінімізації будь-яких негативних коливань у фармацевтичному і медичному секторах, що, безумовно, є важливим для населення будь-якої держави. Наше звернення продиктоване останніми подіями і нововведеннями, результатом яких, на нашу думку, на жаль, нещодавно стали:

  • напруження на ринку лікарських засобів і медичних виробів через ризик їх фізичної недоступності для пацієнтів на додаток до значного погіршення економічної доступності ліків та медичних виробів у зв’язку з різкою девальвацією гривні;
  • суттєві фінансові втрати операторів фармацевтичного ринку через технічну помилку у введених в дію 1 квітня 2014 р. змінах до Податкового кодексу України, які встановили 20% ПДВ на операції з імпорту лікарських засобів та медичних виробів.

Як відомо і неодноразово наголошувалося Асоціацією, несподіване, необґрунтоване і в результаті технічно помилкове запровадження ПДВ 20% на операції з імпорту лікарських засобів і медичних виробів з введенням в обов’язкову дію цього абсолютно нового для фармацевтичної сфери податку через 4 дні після його затвердження Верховною Радою України призвело до доволі масштабної дестабілізації системи постачання життєво необхідних ліків і медичних виробів на територію України.

На жаль, ще раз хотіли б підкреслити свою стурбованість непрозорим способом, у який також були прийняті зміни до Податкового кодексу України, а також зволіканням з винесенням на голосування Верховної Ради України законопроекту для затвердження ставки ПДВ на ліки на рівні 7%.

Маємо надію, що підписання Закону України і його публікування відбудеться щонайшвидше, і колапсу на ринку ліків і медичних виробів не станеться.

Ми вважаємо передчасним запровадження ПДВ на лікарські засоби на тлі 40% знецінення гривні і значного зростання цін в аптеках, що вже відбувається, без відповідного роз’яснення пересічному населенню неминучого зростання ціни у зв’язку з економічною сутністю самого податку і відсутністю участі держави у відшкодуванні вартості ліків для населення, яке існує в країнах ЄС, а також без надання, принаймні, перехідного періоду для адаптації організаційно-операційної діяльності компаній і задля забезпечення толерантного ставлення до нововведення з боку громадськості та населення.

Також наше загальне збентеження посилилося публічними заявами влади, що супроводжували запровадження ПДВ на ліки, і які кинули тінь на провідних міжнародних фармацевтичних виробників, звинувачуючи їх у надприбутках і приховуванні таких. Запевнення широких верств населення, що зростання ціни на лікарські засоби, яке продовжується, і яке стане ще більшим після введення ПДВ, компенсуватиметься буцімто прихованими надприбутками іноземних фармацевтичних виробників, створило додаткове напруження і є, по суті, непорозумінням.

Ми впевнені, що вислів «фармацевтична мафія» не може вживатися високопосадовцями відносно провідних міжнародних компаній, які виробляють і постачають життєво необхідну продукцію для населення тієї країни, на чолі управління якою ці високопосадовці стоять. Ми підтверджуємо, що компанії-виробники (зареєстровані в країні більше тисячі компаній), які інвестують в Україну, сплачуючи до її бюджету митні збори та різні види податків, створюючи нові робочі місця, проводячи спеціалізовані навчальні заходи для лікарів та фармацевтів, надаючи фінансову підтримку українським вченим для їх участі в міжнародних заходах, спонсоруючи видання медичної літератури і забезпечуючи отримання населенням України інноваційного лікування, яке не може бути доступне завдяки потужностями лише внутрішнього виробництва, наразі неприємно збентежені почутими висловами. Ми сподіваємося, що вони стали можливими в медійному просторі лише через загальне напруження в державі у зв’язку з реальною загрозою її територіальній цілісності.

Ми переконані, що в разі, якщо уповноважені державні органи влади згідно зі своїми функціями і на базі чинного законодавства мають факти і докази недобросовісної діяльності деяких суб’єктів господарювання, які працюють на фармацевтичному ринку, ці доведені випадки мають стати публічними; їх обов’язково потрібно донести до відома професійної громадськості і широкого загалу. У разі ж, якщо причиною переконання в існуванні випадків порушень або застосування операторами ринку прихованих схем «викачування надприбутків» стають лише необґрунтовані підозри або усна інформація окремих осіб, вони не повинні давати підстав для різких публічних заяв з уст державних високопосадовців. На нашу думку, високопосадовці України мають бути орієнтиром і прикладом для забезпечення найкращих стандартів взаємовідносин і комунікацій різних учасників життя країни — влади, бізнесу і населення.

Зважаючи на окреслене вище, ми очікуємо від державних органів влади:

  • поважного ставлення до фармацевтичної бізнес-спільноти, яка забезпечує населення України ліками і медичними виробами, і неможливості заяв щодо компенсації зростання цін на лікарські засоби, яке відбувається через девальвацію гривні, а також до якого додасться підвищення кінцевої ціни з причини запровадження 7% ПДВ, за рахунок надприбутків міжнародних фармацевтичних виробників (яких не існує) та інших можливих негативних характеристик у бік легального бізнесу, від виконання місії якого безпосередньо залежить якість життя і здоров’я населення України;
  • заходів, аби будь-які законодавчі ініціативи і зміни в регулюванні такої чутливої сфери, як фармацевтична і медична, ретельно опрацьовувалися до їх можливого запровадження за участю професійної громадськості. Також стандартом роботи має стати обов’язкова оцінка наслідків і результатів введення будь-яких змін у коротко- та довгостроковій перспективі як для населення, так і для усіх сторін, яких безпосередньо торкається та чи інша регуляторна ініціатива;
  • заходів, аби прийняттю і кінцевому затвердженню певного регулювання або змін у ньому обов’язково передувало запровадження перехідного періоду від декількох місяців до 5 років, залежно від ступеню змін у операційній діяльності, до яких має призвести регулювання, і враховуючи відповідний перехідний період, який встановлювався при введенні подібного регулювання чи змін до нього в країнах ЄС.

Ми вважаємо, що дотримання окреслених вище найкращих регуляторних практик та стандартів комунікацій з професійною громадськістю сприятиме позитивним зрушенням у функціонуванні галузі та покращенню іміджу України на міжнародній арені і, зокрема, серед міжнародної фармацевтичної бізнес-спільноти.

Зі свого боку ми підтверджуємо готовність активно долучатися до вирішення проблемних питань і розробки актуальних змін, яких потребує сфера охорони здоров’я, а також до обговорення питань, що уповноважені державні органи вважатимуть пріоритетними, і надавати нашу експертну підтримку при впровадженні регуляторних актів.

Заздалегідь дякуємо за розуміння і сподіваємося на подальший розвиток взаємовигідного співробітництва між державою і бізнесом.

З повагою
Ганна Дерев’янко,
виконавчий директор Асоціації

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Алексей 16.04.2014 5:15
Внимание всем!!!!!В ВР зарегистрирован проект об увольнении Олега Мусия.Инициаторы ,естественно, БЮТ. Разумеется, им не даёт покоя то, что Мусий затягивает гайки и не даёт им проводить коррупционные схемы. Хотят поставить и на это место кого-то от Бюта.Тогда фармацевтической и медицинской отрасли точно капут.
Неля 16.04.2014 6:11
З одного боку підтримую авторів звернення через те, що чиновники високого рангу всі останні роки не раз безпідставно звинувачували фармбізнес у надприбутках і величезних націнках. Згадаймо публіковані в попередні роки в "Щотижневику АПТЕКА" висловлювання працівників антимонопольного комітету, де говорилось про націнки в 200% і на прохання навести хоч один приклад не було наведено жодного. Очевидно що це було якесь непорозуміння і чиновникам варто більш відповідально ставитись до достовірності своєї інформації. З іншого боку викликає здивування подорожчання окремих позицій лік.засобів за 4 місяці більш ніж на 100%, що не можна пояснити ні девальвацією, яка не перевищувала 70% навіть у найгірші пікові дні 10-11 квітня, ні введенням ПДВ.

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті