НБУ дозволив клієнтам банків підписувати документи цифровим підписом

19 Грудня 2019 5:32 Поділитися

Правління Національного банку України ухвалило постанову від 13.12.2019 р. № 151, якою затверджено Положення про застосування цифрового власноручного підпису в банківській системі України (далі — Положення).

Зазначається, що дане Положення пов­ністю відповідає чинному законодавству, у тому числі Цивільному кодексу України та законам України «Про електронні довір­чі послуги» і «Про електронні документи та електронний документообіг». Ним визначено порядок застосування особливого виду власноручного підпису — цифрового власноручного підпису клієнтами банків — фізичними особами, під час підписання ними документів у банках. Норми цього документа не обмежують фізичних осіб змінювати, доповнювати або припиняти дію електронних документів паперовими документами, натомість розширюють їх можливості. Зокрема, цифровий власноручний підпис тепер прирівнюється за юридичною силою до звичайного власноручного за умови дотримання норм Положення, при цьому використання цифрового підпису не потребує укладення договору клієнтів з банком.

Для самої процедури використання фізичними особами цифрових власноручних підписів у банках Положенням передбачено наступні обов’язкові умови її дотримання:

1. Визначення банківською установою технології створення електронних документів, які клієнт підписує цифровим власноручним підписом.

2. Обов’язкове ознайомлення клієнтів з текстом документа перед його підписанням.

3. Звіряння уповноваженим працівником банку цифрового власноручного підпису клієнта зі зразком підпису в паспорті в разі підписання договору між банком і клієнтом або під час проведення касових операцій без відкриття рахунку, які передбачають здійснення ідентифікації та верифікації.

4. Накладення на підписаний цифровим підписом документ кваліфікованої електрон­ної позначки часу та його невідкладний підпис уповноваженим працівником банку власним кваліфікованим електронним підписом або засвідчення кваліфікованою електрон­ною печаткою банку з такою позначкою.

5. Забезпечення з боку банку надсилання клієнту примірника документа, підписаного в електронній формі з використанням цифрового підпису, що дає змогу встановити дату і час його підписання та дату відправлення на адресу електронної пошти, зазначеної клієнтом, або надання документа в інший узгоджений спосіб.

6. Зберігання банківською установою інформації, отриманої під час процесу підписання документів клієнтами з використанням цифрового підпису, до завершення строку зберігання, визначеного чинним законодавством.

На вимогу клієнтів банк повинен забезпечити також надання засвідченої копії підписаного сторонами документа в паперовій формі. Разом з тим Положення надає право банкам здійснювати фото та/або відеофіксацію, а також інші процедури, які дозволять задокументувати та проконтролювати процес підписання документа цифровим власноручним підписом, проте тільки за умови отримання згоди клієнтів.

Обробка документів, підписаних цифровим підписом, здійснюватиметься з дотриманням вимог законодавства України про захист персональних даних та банківської таємниці, на банки також покладено обов’язок забезпечити конфіденційність даних, що передаються між електронним сенсорним пристроєм та автоматизованою системою, у якій підписуються документи, шляхом шифрування.

Впровадження нової моделі має покращити умови обслуговування банками фізичних осіб та оптимізувати документообіг.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті