Переживемо карантин: ключові індикатори розвитку фарміндустрії у квітні 2020 р.

Квітень 2020 р. пройшов у режимі карантину, населення закликали залишатися вдома, дбати про безпеку свою та оточуючих. Фармацевтичний ринок переживає суттєве зменшення обсягів споживання товарів «аптечного кошика» порівняно з аналогічним періодом минулого року. Введення обмежувальних заходів позначилося й на сфері промоції. Так, безпрецедентно високе зростання демонструють канали віддаленої комунікації.

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*

Рис. 1
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті (за курсом НБУ) за підсумками квітня 2016–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками квітня 2016–2020 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками квітня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2020 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) у грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2016–2020 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2016–2020 рр.
Рис. 7
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками квітня 2019–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду їх реалізації порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками квітня 2018–2020 рр.
Квітень, рік Лікарські засоби Медичні вироби Дієтичні добавки Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2018 5847,1 22,2 84,1 522,7 23,9 7,5 342,1 33,2 4,9 242,7 23,0 3,5 6954,7 22,9
2019 6703,0 14,6 83,0 611,1 16,9 7,6 482,8 41,1 6,0 278,3 14,7 3,4 8075,2 16,1
2020 5292,2 -21,0 79,7 664,3 8,7 10,0 419,8 -13,0 6,3 263,4 -5,4 4,0 6639,8 -17,8
Натуральне вираження, млн упаковок
2018 92,5 2,3 63,8 43,4 24,6 29,9 5,6 13,1 3,8 3,7 1,2 2,5 145,1 8,5
2019 88,8 -4,0 63,6 40,8 -5,9 29,2 6,3 13,6 4,5 3,8 3,2 2,7 139,8 -3,7
2020 66,5 -25,2 58,7 38,3 -6,1 33,8 4,9 -22,7 4,3 3,5 -7,6 3,1 113,2 -19,0
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками квітня 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2018–2019 рр.
Маркетуюча організація 2020 2019 2018
Фармак (Україна) 1 1 1
Дарниця (Україна) 2 3 4
Sanofi (Франція) 3 5 5
Teva (Израїль) 4 4 3
Корпорація «Артеріум» (Україна) 5 2 2
Acino (Швейцарія) 6 6 7
Berlin-Chemie (Німеччина) 7 7 6
KRKA d.d. Novo Mesto (Словенія) 8 8 11
Київський вітамінний завод (Україна) 9 10 10
Кусум Фарм (Україна) 10 12 13
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками квітня 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр.
Бренд 2020 2019 2018
КСАРЕЛТО 1 2 14
СПАЗМАЛГОН 2 5 7
НІМЕСИЛ 3 4 3
ЦИТРАМОН 4 12 10
ПАРАЦЕТАМОЛ 5 150 154
НО-ШПА 6 10 8
ФАРМАСУЛІН 7 13 29
ТРИПЛІКСАМ 8 41 49
ДЕТРАЛЕКС 9 17 13
ВАЛЬСАКОР 10 11 238

ПРОМОЦІЯ* ТА РЕКЛАМА НА ТБ***

Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками квітня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 9
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками квітня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками квітня 2020 р. із зазначенням їх позицій у рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр.
Дистриб’ютор 2020 2019 2018
БаДМ (Дніпро) 1 1 1
Оптіма-Фарм (Київ) 2 2 2
Вента (Дніпро) 3 3 3
Аметрін (Україна) 4 5 7
Медичний центр М.Т.К. (Київ) 5 6 6

Катерина Дмитрик

*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research». Без урахування АР Крим та зони проведення ООС.
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, средньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — «Nielsen»; моніторинг — «Комунікаційний Альянс». Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають в домогосподарствах з ТБ на всій території України).
****Моніторинг здійснюється в 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки.

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті