Бриф-аналіз фармринку: підсумки лютого 2024 р.

У лютому 2024 р. фармацевтичний ринок продовжує впевнено зростати, продемонструвавши збільшення обсягу аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у гривневому вираженні на 25% порівняно з аналогічним періодом минулого року. У натуральному вираженні збільшення обсягу роздрібної реалізації становило 9%. На тлі підвищеного рівня захворюваності на грип та гострі респіраторні вірусні інфекції (ГРВІ) у лютому 2024 р. значно зросли обсяги продажу антибіотиків і противірусних засобів. У розрізі категорій сегмент дієтичних добавок зростає більш активно, ніж інші категорії. Продовжується тенденція до збільшення частки дієтичних добавок у структурі аптечного продажу, у лютому 2024 р. їх частка становила 11,6% у гривневому та 9,2% у натуральному вираженні. У цій публікації увазі читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території, підконтрольні українському уряду) у лютому 2024 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками лютого 2023–2024 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно із аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками лютого 2024 р. порівняно із аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2024 р. із зазначенням темпів приросту порівняно із аналогічним періо­дом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2024 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2023–2024 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш* у грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2023–2024 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками лютого 2023–2024 рр.
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2022–2024 рр.
Лютий, рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2022 11 894,3 45,2 81,8 1248,5 47,4 8,6 1023,5 35,5 7,0 377,1 7,8 2,6 14 543,4 43,4
2023 9919,1 –16,6 79,9 1253,5 0,4 10,1 782,8 –23,5 6,3 461,5 22,4 3,7 12 416,9 –14,6
2024 12 232,6 23,3 78,5 1812,1 44,6 11,6 960,6 22,7 6,2 569,6 23,4 3,7 15 575,0 25,4
Натуральне вираження, млн упаковок
2022 109,0 32,5 66,2 10,8 23,9 6,6 40,6 1,0 24,7 4,1 5,6 2,5 164,5 21,8
2023 67,4 –38,1 67,4 7,5 –30,7 7,5 21,7 –46,6 21,7 3,4 –16,6 3,4 100,0 –39,2
2024 71,3 5,8 65,3 10,1 34,4 9,2 24,0 10,7 22,0 3,8 10,3 3,5 109,2 9,1

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками лютого 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в лютому 2023 р.
Маркетуюча організація 2023 2024
Фармак (Україна) 1 1
Дарниця (Україна) 2 2
Корпорація «Артеріум» (Україна) 6 3
Київський вітамінний завод (Україна) 5 4
Teva (Ізраїль) 3 5
Acino (Швейцарія) 4 6
KRKA (Словенія) 8 7
Berlin-Chemie (Німеччина) 7 8
Sanofi (Франція) 9 9
Кусум Фарм (Україна) 10 10
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками лютого 2024 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в лютому 2023 р.
Бренд 2023 2024
НУРОФЄН 2 1
НІМЕСИЛ 1 2
КСАРЕЛТО 3 3
НАЛБУФІН 13 4
ТРИПЛІКСАМ 6 5
СПАЗМАЛГОН 4 6
ЦИТРАМОН 9 7
ГІДАЗЕПАМ 10 8
ПУЛЬМІКОРТ 19 9
СИНУПРЕТ 5 10

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками лютого 2024 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальному обсязі поставок у лютому 2022–2023 рр.

Дистриб’ютор 2024 2023 2022
Оптіма-Фарм (Київ) 43,5 43,4 42,2
БаДМ (Дніпро) 41,8 36,7 39,2
Вента.ЛТД (Дніпро) 2,9 4,9 5,8
Delta Medical Promotions (Швейцарія) 2,1 2,1 1,8
Медичний центр «М.Т.К.» (Київ) 1,5 1,6 1,6
Денис Кірсанов
*Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті