Фармапогляд–2016: На шляху до відновлення

78325532Традиційно на початку року ключові гравці фармацевтичного ринку України в рамках аналітичного форуму підбивають підсумки минулого року та діляться думками щодо перспектив подальшого розвитку ринку. 4–5 лютого 2016 р. у конференц-залі готелю «Русь» в Києві відбувся XI Щорічний аналітичний форум «Фармапогляд–2016. На шляху до відновлення. Такого вже не буде…», організований компаніями «МОРІОН», «Proxima Research» та «УкрКомЕкспо». Партнерську підтримку надали Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА), Аптечна професійна асоціація України (АПАУ), Асоціація представників міжнародних фармацевтичних виробників України «AIPM Ukraine», громадська організація «Всеукраїнська фармацевтична палата», Всеукраїнська громадська організація «Фармацевтична асоціація «ФАРМУКРАЇНА», Асоціація виробників інноваційних ліків «АПРАД», Асоціація «Оператори ринку медичних виробів». Логістичний спонсор заходу — компанія «Universal Logistic». Генеральним інформаційним партнером виступив «Щотижневик АПТЕКА».

6345

У рамках дводенного форуму було проведено 5 засідань, які висвітлювали різні аспекти ведення фармацевтичного бізнесу в Україні. Модераторами заходу виступили Ігор Крячок, директор компанії «МОРІОН», Володимир Ігнатов, голова представництва компанії «Іпсен» в Україні, Білорусі та Молдові, виконавчий директор «AIPM Ukraine», та Сергій Орлик, експерт фармацевтичного ринку.

Перше засідання під назвою «Контурна карта української економіки–2016» традиційним оглядом ключових трендів розвитку світової економіки відкрив Леонід Гуляницький, доктор технічних наук, професор Інституту кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України. У своїй доповіді він, зокрема, багато уваги приділив ключовим внутрішнім чинникам впливу на розвиток української економіки та представив консенсус-прогноз основних макроекономічних показників України на 2016 р.

З основними тенденціями розвитку роздрібного ринку лікарських засобів України ознайомив Ігор Хмілевський, керівник проекту «Фармконсалтинг» компанії «Proxima Research». Він відзначив позитивну тенденцію останніх місяців 2015 р. – падіння ринку в доларовому еквіваленті сповільнюється. Ще один позитивний тренд – з травня 2015 р. виробники почали активно кредитувати роздрібний ринок, завантажуючи його упаковками, штовхаючи ринок вперед (темпи приросту поставок препаратів в аптеки значимо перевищують їх реалізацію). І. Хмілевський також проаналізував основні стратегії поведінки на ринку найбільших фармацевтичних компаній (які з них виявилися виграшними, а які ні) та представив прогноз розвитку роздрібного фармацевтичного ринку на 2016 р.

За підсумками першого засідання відбулася дискусія, в рамках якої експерти ринку торк­нулися теми інвестиційної привабливості української економіки, а також перспектив інвестування у фармацевтичний ринок України в нинішньому році. В обговоренні взяли участь Кшиштоф Седлецьки, президент ЄБА, Євгеній Заїка, генеральний директор в Україні та СНД компанії «Асіно — Фарма Старт», Раджив Гупта, генеральний директор компанії «Кусум Фарм», Ігор Герасимчук, регіональний менеджер компанії «Софарма» в Україні, Польщі та Молдові, генеральний директор ПАТ «Вітаміни», Катерина Журавська, інвестиційний директор компанії «Horizon Capital», Ілля Гамалій, провідний банкір Європейського банку реконструкції та розвитку в Україні.

251

Друге засідання форуму — «Крутий віраж українського фармринку–2016. Роздуми на тему» відкрив Сергій Орлик, експерт фармацевтичного ринку, доповіддю «Стратегії та портфелі–2016, або Атлант розправить плечі». Фахівець проаналізував стратегії роботи фармацевтичних компаній та здобуття ними цільових показників. Що робити в кризу та чи варто чекати позитивних змін?

Після доповіді відбулася фокус-дискусія «Враховувати вітер, тримати курс!». Володимир Телявський, генеральний директор ПАТ «Київський вітамінний завод», представив свій погляд на чинники, що впливатимуть на сценарії поведінки фармацевтичних компаній. Вадим Волков, регіональний менеджер компанії «Perrigo» в Україні та Казахстані, прокоментував питання формування бізнес-стратегій у періоди кризи, а також визначив місце української Фарми на міжнародному просторі країн СНД. Раджив Гупта, генеральний директор ТОВ «Кусум Фарм», виокремив ключові елементи грамотного ведення бізнесу в реаліях сьогодення.

Одне із найцікавіших питань — використання інтернету в якості платформи для просування фармацевтичної продукції. Андрій Колесник, директор Cortex, Publicis Groupe Ukraine, виступив з доповіддю «ТВ та інтернет: 2 боки Місяця», розповівши про можливості та підводні камені світового павутиння.

Засідання завершилося великою фокус-дискусією «Стратегії переможного виживання». Анатолій Редер, генеральний директор ОДО «Інтерхім», висловив свої думки стосовно того, на що чекає галузь у подальшому та які взагалі є шанси. Він підкреслив, що дуже важливо, що фармацевтична галузь змогла пройти попередні кризові роки.

Юрій Руденко, виконавчий директор ПАТ «Фітофарм», висловив свій погляд на інвестування у фармацевтичний бізнес. Юрій Комаров, керівник відділу стратегічного маркетингу ПАО «Фармак», повідомив про стратегічні цілі компанії.

Іштван Якубович, голова представництва компанії «Ріхтер Гедеон Нрт.» в Україні, представив погляд іноземного виробника на умови роботи на українському ринку та інвестування.

На яких аспектах концентрують увагу переможці? Секретами успішної стратегії розвитку бізнесу — «10 принципів управління бізнесом» поділилася Ліана Максютова, голова представництва компанії «Фармацевтичний завод «Польфарма» С.А.» в Україні. Гжегож Орновски, генеральний директор ТОВ «Мібе Україна», представив свій погляд на стратегію порятунку. Ставку необхідно робити не на кількість, а на якість (і саме так розподіляти інвестиції).

У дискусії також взяв участь Юрій Маркевич, начальник відділу маркетингу безрецептурних препаратів ПАТ «Фармак».

Олександр Партишев, комерційний директор Корпорації «Артеріум», зазначив, що на сьогодні на ринку почувають себе краще компанії, портфель яких досить диверсифікований. Прогноз майбутнього, за словами експерта, базується на тому, яким шляхом буде розвиватися фармринок України (реімбурсація тощо).

Леонід Гуляницький прокоментував сучасні тенденції медіапростору України. Олег Никулишин,  генеральний директор мережі аптек «D.S.», виділив тренди, які будуть впливати на розвиток суспільства та української Фарми у майбутньому.

Третє засідання «АКМ 2016 — антикризовий маркетинг» відкрила Надія Крячок,генеральний директор компанії MDM, яка представила доповідь «Назад у майбутнє». Вона проаналізувала різні маркетингові стратегії фармацевтичних компаній у контексті каналів промоції, цільових груп, а також рівня ефективності такої активності.

Про можливості нестандартних каналів та підходів до промоції лікарських засобів у своїй доповіді «Криза — стимул для інновацій» розповіла Олена Зубко, керівник департаменту безрецептурних препаратів ТОВ «Байєр». Вона представила два успішних бізнес-кейси, які були втілені у 2015 р.

Лариса Сірик, комерційний директор «ТАВР Медіа», та Михайло Жигалін, комерційний директор радіостанції «Кісс ФМ», відзначили можливості, які відкриває використання радіо в якості одного із каналів для просування лікарських засобів, а також навели приклади успішних проектів та креативних творчих рішень.

Андрій Партика, генеральний директор сейлз-хаусів «StarLight Sales» та «StarLight Brand Content», та Зоя Хілик, керівник відділу інтеграційних рішень департаменту маркетингу «StarLight Brand Content», представили доповідь «Медійний простір 2016 — стратегічне бачення», в якій розглянули основні тренди розвитку телебачення, а також навели вдалі кейси нестандартного просування продуктів «аптечного кошика» з використанням міксу ТВ + інтернет.

Сергій Руденко, керівник BI-напрямку ТОВ «Proxima Research», зупинився на питаннях ціноутворення на лікарські засоби, в основі якого лежить цінність бренду для покупця.

У свої доповіді Андрій Анучин, директор ТОВ «Фарма-персонал», навів рейтинг приваб­ливості фармацевтичних компаній, що працюють в Україні, в якості працедавців, згідно із дослідженнями, проведеними його компанією.

Динамічним завершенням першого дня форуму стала фокус-дискусія «Маркетингові варіації», в рамках якої експерти обговорили ефективність та доцільність різних каналів промоції. У дискусії взяли участь Юрій Маркевич, начальник відділу маркетингу без рецептурних препаратів ПАТ «Фармак», Денис Назаренко, маркетинг-менеджер представництва «Берлін Хемі» в Україні, Сергій Бородкін, керівник відділу рецептурних препаратів компанії «Тева Україна», Павло Лукашевич, начальник відділу маркетингу госпітальних препаратів ПАТ «Фармак», Артем Матвеєв, маркетинг-менеджер представництва в Україні «Астелас Фарма Юроп Б.В.», Кшиштоф Седлецьки, Оксана Радковська, керівник служби з розвит­ку безрецептурної групи препаратів корпорації «Артеріум», Ірина Олійник, директор напрямку неврологічної, кардіологічної та гастроентерологічної групи препаратів корпорації «Артеріум»,Андрій Партика, Олег Никулишин, генеральний директор мережі аптек «D.S.», Олена Зубко.

Другий день форуму розпочався з доповіді Володимира Ігнатова, голови представництва компанії «Іпсен» в Україні, Білорусі та Молдові, виконавчого директора Асоціації міжнародних фармацевтичних виробників, AIPM Ukraine, на тему «Правила чесної гри», в якій він окреслив економічну ситуацію в світі та пріоритетність ринків для інвесторів, а також розповів про регуляторне поле фармацевтичного сектору України.

Володимир Рудий, консультант проекту Світового банку «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей», відзначив необхідність реформування системи охорони здоров’я та повідомив про ключові аспекти розробленої концепції фінансування системи охорони здоров’я, яка відповідає європейським та світовим трендам.

Василь Нетяженко, головний терапевт МОЗ України, член-кореспондент НАМН України, доктор медичних наук, професор, у своїй доповіді представив аналіз даних щодо захворюваності населення на серцево-судинні хвороби та відзначив позитивний вплив Пілотного проект­у з відшкодування вартості антигіпертензивних препаратів на ці показники. Також доповідач наголосив на важливості якнайшвидшого надання невідкладної допомоги при гострому інфаркті міокарда та інсульті.

Продовжуючи тему Пілотного проекту, Володимир Бортницький, економічний експерт, представив оцінку макро- та мікроекономічних показників його реалізації.

Андрій Разумний, директор ТОВ «Валартин Фарма», у своїй доповіді розглянув перебіг процесів імпортозаміщення та локалізації виробництва на українському фармринку.

Павло Харчик, президент Асоціації «Оператори ринку медичних виробів», директор компанії «Калина медична виробнича компанія», повідомив про проблеми реєстрації медичних виробів, які виробляються у комбінації з лікарськими засобами.

Ігор Огороднійчук, юрист юридичної компанії «ОМП», виступив з доповіддю «Огляд регулювання відвертого «кост катінгу» фармкомпаній».

Георгій Вікторов, голова комітету з питань охорони здоров’я Європейської Бізнес Асоціації, голова представництва компанії «Abbott Laboratories» в Україні, поінформував про кроки України щодо гармонізації регуляторного поля з таким ЄС, та зазначив, що ще необхідно зробити в цьому напрямку.

Віктор Пушкарьов, регіональний директор Україна, Росія, СНД компанії «Оріон Фарма», президент Асоціації міжнародних фармацевтичних виробників України «AIPM Ukraine», продовжив тему гармонізації регуляторного поля з таким ЄС в рамках Угоди про асоціацію України з ЄС.

Олександр Кропивний, заступник директора Департаменту оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами — начальник відділу дистриб’юторської та аптечної практик Державної служби України з лікарських засобів, розповів про роботу Держлікслужби в цілому та в напрямку ліцензування імпорту зокрема.

Ігор Червоненко, голова ТОВ «Фармастор», у своєму виступі представив аналіз розвитку аптечного сегменту України.

Олег Никулишин, генеральний директор мережі аптек «D.S.», виступив з доповіддю «Інструменти ефективної співпраці «виробник — аптечна мережа».

Завершився захід дискусією щодо подальшого розвитку взаємовідносин між ланками товаропровідного ланцюжка, в якій взяли участь Ольга Лемець, директор регіонального структурного підрозділу ТОВ «БаДМ» в м. Вишневе, Сергій Ходос, директор ТОВ «ФРАМ КО», Юрій Козій, директор ДП «Ніжфарм-Україна», Артур Торосян, директор компанії «АктіФарм», Віталій Березницький, генеральний директор ТОВ «ФарТоп», та Михайло Півнюк, директор ТОВ «Волиньфармпостач».

Детальніше про форум ви зможете дізнатися в наступних номерах нашого видання. С докладами форума можно ознакомиться на сайтах morion.ua и apteka.ua.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи