Зміни з 1 січня: РРО для всіх аптек

На веб-порталі Парламенту оприлюднено Закон України від 23.11.2018 р. № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів». Документ набуде чинності 1 січня 2019 р.

Серед іншого, вносяться зміни в пункт 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України, якими  платників єдиного податку, що здійснюють реалізацію лікарських засобів та медичних виробів, виключено з переліку суб’єктів господарювання, яким дозволялося не використовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО) у свої діяльності. Такі ж вимоги вносяться і в Закон України від 06.07.1995 р. № 265/95 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – закон № 265).

Проти цих положень закону № 2628 виступила громадська організація «Всеукраїнське об’єднання «Миколаївська фармацевтична асоціація ФАРМРАДА», яка звернулася з листом до голів парламентських фракцій та Президента України з проханням переглянути ухвалене рішення, оскільки такі зміни підвищують собівартість аптечної діяльності для ФОП, що може призвести до ліквідації їх у сільській місцевості, а це створить там загрозу зупинення постачання ліків.

Зазначимо, відповідно до ст. 11 закону № 265 термін переведення суб’єктів господарювання на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі встановлюється Урядом. Наразі є постанова КМУ від 07.02.2001 р. № 121 «Про терміни переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій». Однак у цьому документі зазначаються лише строки переведення суб’єктів господарювання в разі перевищення ними граничного річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів.

У зв’язку з цим громадська організація «Всеукраїнське об’єднання «Миколаївська фармацевтична асоціація ФАРМРАДА» звернулася до Прем’єр-міністра з проханням дати відповідь на питання: чи планується надати ФОП у фармацевтичній сфері певний час на придбання РРО та переведення своєї діяльності на їх використання; чи поширюється вимога ст. 11 закону № 265 у даному випадку на ФОП фармацевтичного спрямування чи час на придбання РРО і їх впровадження в діяльність обмежується лише 01.01.2019 р.? Також громадська організація попросила встановити перехідний період для переведення діяльності ФОП — власників аптек на використання РРО до 01.07.2019 р.

Закон № 2628 також вносить зміни в ст. 8 «Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості» Закону України «Про захист прав споживачів». Зміни вносять уточнення щодо повернення придбаних лікарських засобів та медичних виробів неналежної якості.

Окрім цього, закон № 2628 подовжує до 31 грудня 2019 р. термін, до якого фармацевтична продукція, закуплена через міжнародні організації, не підлягатиме оподаткуванню податком на додану вартість.

Також закон № 2628 зобов’язує виробників спирту етилового, що здійснюють його розлив, який використовується як лікарський засіб, у флакони з медичного скла об’ємом не більше 100 кубічних сантиметрів, складати акцизну накладну на обсяги такого спирту етилового.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Андрей Шевченко 12.12.2018 1:56
Каким образом это можно осуществить?Осталось 10 рабочих дней,аппараты надо купить,настроить,зарегистрировать,нужно людей обучить!!Я уже не говорю о том,сколько они стоят!Спасибо,классный подарочек!
Іван Петрович 12.12.2018 4:24
Дякуємо що не заднім числом, як завжди.
Рядовая аптека, 12.12.2018 4:55
Монополисты рулят. Планировали один закон против монополии в виде сетей, а получили наоборот и очень быстро.
Микола 12.12.2018 5:12
З А К О Н У К Р А Ї Н И Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг Стаття 11. Терміни переведення суб'єктів господарювання на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної економічної, формування та реалізації державної податкової і митної політики, та Національного банку України. { Стаття 11 із змінами, внесеними згідно із Законами N 5463-VI ( 5463-17 ) від 16.10.2012, N 406-VII ( 406-18 ) від 04.07.2013 }
ФО-П 2група 12.12.2018 8:20
Какой алгоритм? Как успеть реализовать это изменение до 01.01.2019?!!!
Ігор 13.12.2018 9:22
То все ж таки ЩО??? Бігти купляти касовий апарат? Чи чекати коли Кабінет міністрів встановить "порядок"?
Сергій 13.12.2018 10:06
Може це буде новиною для авторів закону 2628 і законодавців, але: Щодо будь-яких товарів НЕналежної якості і раніше були (і є зараз) такі вимоги (повернення/обмін). І лікарські засоби у такому випадку ніколи не були виключенням... навіть і без закону 2628. Отже ця "нова" вимога недоречна, оскільки і так передбачена діючим ("старим") законодавством. Щодо термінів вводу РРО - окрема тема.
Власна думка 13.12.2018 1:22
Зрозуміло що всі останні так звані "законодавчі ініціативи" спрямовані на ліквідацію прошарку підприємців в аптечному бізнесі як такого. Ніхто не буде зважати на листи/заперечення щодо запровадження рро. Тому і було пролобійовано впровадження рро для підприємців в кінець року, щоб не можна було вчасно їх закупити/зареєструвати/встановити. Хто планує і надальше працювати в цьому бізнесі краще зареєструвати чим по скоріше, тому що ніяких перехідних положеннь / відтеомінувань не буде.
Юрист 13.12.2018 3:07
Пане Ігорю, постанова Уряду лише встановить термін, починаючи з якого заборонятиметься вести діяльність без РРО. Наразі проектом встановлено термін в 6 місяців. Але так як 18 грудня відбудеться в ДРС його громадське обговорення, в ньому можна взяти участь (для реєстрації в засіданні: 254-52-21, [email protected]). І там намагатися залучитися підтримкою ДРС стосовно збільшення вищезгаданого терміну. Положення закону по РРО набувають чинності 1 січня і у ФОП виникнуть зобов'язання по встановленню РРО. Однак поки Уряд не встановить дату, з якої дільність без застосування РРО забороняється, ФОП ніхто штрафувати не буде. Тому Вам вирішувати, коли ставити РРО, починати готуватись зараз або почекати набуття чинності закону і прийняття відповідної постанови, щоб зрозуміти до якої дати Ви повинні РРО встановити.
Микола 13.12.2018 4:55
Пане Юрист. Яким проектом встановлено термін 6 місяців?????
Юрист 13.12.2018 5:44
Проектом постанови КМУ «Про затвердження вимог до суб’єктів господарювання щодо приймання електронних платіжних засобів в оплату за продані ними товари (надані послуги)» (https://www.apteka.ua/article/482478). Він розроблений Мінекономрозвитку і передбачає, що суб'єкти господарювання, які здійснюють діяльність з реалізації лікарських засобів повинні перейти на електронні системи платежів до 1 липня 2019 р. Тобто за 6 місяців з дати набуття чинності закону № 2628, але це тільки проект і прийнята редакція документу може відрізнятися від редакції проекту.
Ігор 14.12.2018 9:24
Пане Юрист ,поясніть яким чином проект постанови КМУ який лише проект, може встановлювати терміни заборони діяльності без касових апаратів як що закон 2628-VII набуває чинності з 1.01.19! І відповідено зобов"язує ФОП з моменту набуття чинності використовувавти РРО!!!.! Ви ні ,01,чого не переплутали?
Юрист 14.12.2018 10:54
Відповідно до ст. 11 Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» термін переведення суб'єктів господарювання на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі встановлюється Урядом. У зв'язку з цим і розроблено проект постанови, яким наразі пропонується, що до 1 липня всі суб'єкти господарювання, які реалізують лікарські засоби повинні будуть встановити РРО. Наразі цей проект знаходиться на обговоренні. Тобто, як я вже писав раніше, відповідно до закону № 2628 з 1 січня виникне зобов'язання по встановленню РРО, однак Уряд повинен визначити перехідний період за який суб'єкти господарювання повинні встановити РРО. Оскільки закон про РРО передбачає, що переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням РРО визначає Уряд. З огляду на це виходить, що закон № 2628 говорить, що аптеки-ФОПи повинні використовувати РРО, а Уряд повинен визначити кінцеву дату до якого часу аптеки-ФОПи повинні їх встановити.
Провизор 14.12.2018 11:09
Я, тот самый стрелочник, первостольник, озабочена тем, что допускается сама возможность реализации в аптеке лекарств и товаров медицинского назначения "неналежної якості". И это выносится в широкие массы народа, который и так сейчас с недоверием относится к аптекам. У каждого поставщика лекарств, у каждого реализатора лекарств существует требуемая государством система контроля качества. Назначается уполномоченное лицо, ответственное за выполнение этой системы. А виновата перед покупателем буду я, т.к. это я непосредственно продаю ему лекарства. А ГОСУДАРСТВО заявляет всему народу, что в аптеке МОГУТ продать лекарство "неналежної якості"!!! Народ! Будьте бдительны! "Зміни дозволяють споживачу висувати вимоги до продавця (виробника) стосовно придбаних ним лікарських засобів та медичних виробів, однак лише у випадку їх неналежної якості та після пред’явлення споживачем фіскального чека на придбання лікарських засобів чи медичних виробів." А самое интересное начнется, когда любой недовольный результатом лечения будет предъявлять претензии к качеству лекарств. Т.к. "закон № 2628 не дає відповіді на питання, у який спосіб споживач повинен доводити неналежну якість придбаних лікарських засобів та медичних виробів і закон не зобов’язує центральні органи виконавчої влади вирішити це питання." Главная задача ГОСУДАРСТВА-не допустить "неналежну якість" в аптеки!!! А если оно не справляется, ОНО нам надо?????
Микола 14.12.2018 11:53
Не треба плутати ((касовий апарат)РРО) та термінал для платіжних карток !!!!!!
Юрист 14.12.2018 12:17
Точно, дякую за слушне зауваження. Новину з урахувнаня цього виправ. Однак все рівно потрібно очікувати постанову Уряду, яка втановить термін, за який суб'єкти господарювання повинні перейти на використання РРО в своїй діяльності.
Андрій 14.12.2018 1:58
Дещо забули про постанову КМ У "Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій ", від від 7 лютого 2001 р. N 121.Це посилання випливає з тої ж ст. 11 Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». А питання проекту постанови КМУ «Про затвердження вимог до суб’єктів господарювання щодо приймання електронних платіжних засобів в оплату за продані ними товари (надані послуги)» - це питання розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням електронних платіжних засобів. (пункту 14.19 статті 14 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»). Тобто ніяк не застосування РРО. На мою думку, строк запровадження РРО має бути або окремим актом КМ України або шляхом внесення змін до постанову КМ У "Про терміни переведення суб'єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій ", від від 7 лютого 2001 р. N 121. ІМХО.
Татьяна 14.12.2018 2:03
Магазинов "Оптика" тоже касается введение расчетов через РРО?
Сергій 14.12.2018 2:06
Введенням РРО держава вбиває двух зайців. Перше, заглянути і без того неглибокі кармани фіз.особ-підприеємців. Друге - це бажання перевести якокомога більше підприємців зі спрощенного на загальне налогообкладення. Гроші потрібні державі. Апетити не зменшуються! Економити на витратах не вміють, це для лохів! Тільки от справжні гроші обертаються в дистрибьюторів та виробників. На таможні обороти та схеми з ноподаткуванням. НЕНОРМАЛЬНО, коли націнка в роздрібній реалізації 15 відсотків, при скромних оборотах, а в оптовому секторі 10 відсотків при оборотах на багато прорядків вищих за ФОПи. При цьому мережам знажки при закупівлі на деякі позиції до 40%. От Вам і "Теорія заговору"! P.S. Мені останнім часом сон сниться в різних варіаціях. Одна частина сну це коли різного плану крадії лізуть до мого карману. Одного разу витягли гаманець, іншого схему провертають де я потерпілий. Інша частина сну краще не буду розповідати... До чого це і що віщує?
Юрист 14.12.2018 3:36
Якщо магазин реалізує окуляри, лінзи або іншу продукцію, яка відноситься до виробів медичного призначення, то його теж стосується введення РРО.
Юрист 14.12.2018 7:13
Згоден, наразі постановою № 121 лише затверджені строки по переведенню суб'єктів господарювання у випадку перевищення ними граничного річного розміру обсягу розрахункових операцій. У зв'зязку з чим ГО "ФАРМРАДА" і звернулась до прем'єр-міністра дати роз'яснення стосовно даної ситуації. Оскільки на сьогодні більше питань, ніж відповідей.
Рядовая аптека. 14.12.2018 8:03
Альтернативу касовим апаратам – замість традиційних РРО, чи можна використовувати мобільні телефони, планшети ? Чи можна буде застосовувати ? ХТО ЗНАЄ ПІДСКАЖІТЬ?
Власна думка 14.12.2018 10:13
"Рядовій аптеці" . Почав також цікавитися пілотним проектом уряду про можливість використовувати як альтернативу звичайним РРО - планшети, смартфони. В особистому кабінеті платника передбачено підключити свою господарську одиницю, в нашому випадку аптеку, на альтернативний РРО. Все ніби то добре, але урядом має бути затверджений перелік технічних засобів які можна використовувати під цю опцію (постанова №472). Такого переліку я не знайшов.
Провізор 20.12.2018 10:38
То який дають термін для встановлення касових принтерів?
Ф*О*П 20.12.2018 12:29
Є якісь новини?
Микола 20.12.2018 1:08
"Провізору" касовий принтер це не фіскальний апарат. А з 01,01,2019 треба встановити РРО (касовий апарат) фіскальний!!!!! Вам треба мати 1.Доступ до інтернет !!! 2.Придбати касовий апарат.(від 8000тис.грн) 3.Обрати фірму яка візьме його на обслуговування ( приблизно 300-400гр.в місяць) 4.З пакетом документів іти в податкову і реєструвати (до 10днів) Якщо зірки на Вашому боці до кінця січня будете мати щастя працювати по новому.
Татьяна единщик 2 группа 20.12.2018 3:48
Добрый день. Ничего не могу найти по единщикам про РРО при продаже медикаментов..кто знает есть какие либо изменения? Или все же надо бежать покупать РРО? Но тогда прийдется приостанавливать деятельность с 01.01.2019 до установки и обучения, времени то совсем нет..
аптека 24.12.2018 5:28
Идет монополизация рынка. Мелкие ФОП и аптеки будут уничтожены. А для людей - рост цен и снова придется ехать в город за лекарством т.к. их аптеки в селах закроются.
Анастасія 27.12.2018 5:18
Скажіть. будь-ласка, чи буде відтермінування по встановленню касових апаратів для оптик. Чи припиняти роботу з 01.01.2019 року. Якщо я ФОП на 2 групі і продаю окуляри.і не маю касового апарату /чи не встигла зареєструвати/. Дякую.
Юрист 27.12.2018 5:46
На жаль, поки що інформації по відтермінування РРО немає.
Аптекарь 27.12.2018 7:24
27.12.2018 7:18 Сегодня общалась негласно с налоговым инспектором.Сказали , что этот закон,изменения к налоговому кодексу и никакой поставновы КМУ не будет.Идите и быстро регистрируйтесь.Я сама ,тоже еще не бегу,надеюсь на чудо,на какае не знаю.Заседание КМУ сегодня последнее в этом году. С 1 января имеют право штрафовать
КСЕНІЯ, ФОП 28.12.2018 7:42
Я є власником аптеки, що знаходиться в селі за 50 км від області. Орендую приміщення ,в якому зробила капітальний ремонт,щоб все відповідало ліцумовам. Оплачую податок,бухгалтерію, світло, зарплатню, оренду. Виплачую кондиціонер, щоб все було як пише в ліцумовах. Стараюсь щоб був достатній асортимент медикаментів. Населення по факту близько 2500. І тут прийняття РРО. З якої тіні мою одну аптеку хочуть вивести? РРО близько 8500 тис грн. +обслуговування щомісяця. Таким чином хочуть удешевити вартість ліків чи все ж відкрито УТИЛІЗУВАТИ, ЗНИЩИТИ малий ,далеко не захищений бізнес. Ми ,власники одиничних аптек , маєм закритись і піти працювати на олігархів в мережеві аптеки,що знаходять за 30-50-100 км від дому ???
Олег 29.12.2018 2:31
Доброго вечора усім ФОПам. І висловлюю своє співчуття. Скоро доб'ють Нас до "...." і почнемо "жити по новому". Ну що ж виклав я 7800грн за фіскальний + 300грн за обслуговування(що місяця)... зареєстровано в податковій. Ось тепер чикаємо 1.01.2019. дякую тим народним обранцям за новорічні подарунки у -8500.грн(+налаштування від програміста) і чесно кажучи я не знаю що мають робити ті аптеки які ще на рахівницях рахують, а деякі взагалі не знають що таке Майкрософт офісі. Моя порада... Не затягувати. Бо фіскали зараз швиденько наповнять бюджет 2019. та свої кармани.
Юрій 29.12.2018 3:49
яку модель купували????
не нужый человек 01.01.2019 11:46
Всіх з Новим Роком як торгується з РРо , сам дотягнув на 01 січня ще не встановив , завтра швиденько мчу купувати РРо .
Ольга 02.01.2019 12:38
Уважаемые ФОПы, что за истерики? У вас обороты не меньше аптек юрлиц, которые с РРО всю жизнь, просто хорошая доля товарооборота у вас мимо кассы. Не все вы отображаете в книге. И так же как и юрики покупают свои РРО пачками, так же и вы можете себе это позволить. За 8 тысяч можно найти аппарат, и хватит уже ныть. Просто крупным сетевикам нужно и правда пачками аппараты РРО покупать - новая точка, закончился срок службы предыдущих аппаратов на старых точках (да, РРО имеет ограниченный срок годности!) - тогда да, там десятки тысяч гривен уходят на это. А у ФОПов не так много аптек, затраты будут меньше. А у кого из ФОПов много аптек - то тогда чем такой ФОП отличается от юрика-сетевика, который работает через дорогу? Ничем. Наценка будет приблизительно одинаковая, уровень дохода тоже. Почему же тогда юрик должен тратится на РРО, а ФОП - нет? Закупайте аппараты, учитесь работать и привыкайте к изменениям.
Елена 03.01.2019 12:01
Уважаемая Ольга!Фопам и сетевикам медикаменты отпускают на разных условиях без отсрочки платежа и по совершенно другим ценам. РРО это дополнительная фин. нагрузка. Я фоп мой доход годовой меньше миллиона. Бухгалтера в штате нет.С введением РРО возникнут новые функциональные обязанности и соответсвенно увеличиться нагрузка .Закрывать бизнес и идти работать в крупную компанию нет желания! Я провизор со стажем 29лет. Опыт работы разнообразный и оптовая торговля (валютные контракты) и развитие аптечной сети.Я хорошо знаю законы! Меня возмущает у сетевиков зарплата в конвертах, рабочий день по 12-13 часов по 2дня это нарушение закона. Я не понимаю почему Вас так раздражают ФОП. Мы разные и нам тяжелее конкурировать с крупными компаниями по ценам и ассортименту. Пр поводу фальсификатов-это уже профессиональная этика. Юрики работайте по закону- платите официально зарплату 10-20тысяч и платите налоги, Скрывать свой товарооборот тяжело весь приход по безналу я не знаю оптовиков отпускающих за нал. У каждого в бизнесе проблемы и мы стараемся решать свои.Мы каждый год живем в изменениях и расчитываем на свои ресурсы.Мой доход в месяц минус затраты небольшой, но я создала себе рабочее место и государство мне помогало.Теперь условия игры меняют и мои интересы никто не учитывает. 1100грн. в месяц расходы на покупкуРРО и обслуживание а если длбавить еще расжоды на курсы повышения квалификации становиться грустно.
Антоніна 03.01.2019 7:38
Якщо у ФОП дві точки що продають оптику(лінзи,окуляри,оправу,краплі) йому потрібно два касові апарати?
Олег 07.01.2019 3:36
Самий адекватний варіант РРО ФП міні 54.1... вже працюю 4 дні політ нормальний.
Ольга 08.01.2019 2:14
Кто ответит-получили разъяснение от Гройсмана ?
Елена 09.01.2019 12:12
кто разъяснит можно ли доработать по старому еще 6 месяцев
Ольга 09.01.2019 3:30
Для аптек в селах: не паникуйте, для "торговли медицинскими и фармацевтическими товарами" в селах существует исключение, разрешающее не использовать РРО: см п.7 "Переліку окремих форм та умов проведення діяльності... яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій..." http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1336-2000-%D0%BF. А для остальных аптек, оптик, магазинов медтоваров в виде ФЛП - да, РРО нужен с 1.01.2018. В январе действует хорошая акция для аптек на РРО у Datecs (Украина): скидка на сам РРО + бесплатный сервис. Подобрать и зарегистрировать тоже помогают. https://systemgroup.com.ua/ru/otrasl/avtomatizaciya-apteki-rro-dlya-aptek
Надія 10.01.2019 10:58
А як на рахунок ветеринарних аптек? Також потрібно РРО?
лариса 10.01.2019 4:31
Если аптека в смт ( село городского типа) касовий нужен?
сергей 16.01.2019 10:15
так нужен или нет рро для фопа в селе?????????????
Анатолій 17.01.2019 1:05
Сьогодні телефонували на гарячу лінію податкової. Там сказали, що про потрібно ставити всім фопам, не залежно від місця проведення діяльності.(село,смт,місто). Тільки не розумію чому так, адже згідно постанови КМУ від 23 серпня 2000р. #1336. У пункту 7 зазначено. Що аптека яка знаходиться в селі. Може не використовувати касовий апарат
Юрист 17.01.2019 12:22
Ситуація в тому, що з Податкового кодексу з виключень господарських діяльності, яким раніше дозволялось не застосовувати РРО, виключено господарську діяльність з реалізації лікарських засобів та медичних виробів. У зв'язку з цим положення Податкового кодексу мають вищу юридичну силу порівняно з постановою Кабінету міністрів. Тому положення постанови № 1336 вже застарілі і не відповідають чинному законродавству. Саме тому Вам в податковій і відповіли, що РРО потрібно встановлювати всім аптекам незалежно від їх місця розташування.
Марія 18.01.2019 12:29
Чи є конкретно терміни на встановлення касових апаратів, чи з 1 січня вже будуть діяти штрафні санкції?
Юрист 18.01.2019 2:06
З огляду на позицію ДФС (https://www.apteka.ua/article/486239), з 1 січня РРО повинні стояти у всіх суб'єктів господарювання, які реалізують лікарські засоби та медичні вироби.
Таня 19.01.2019 4:36
Який штраф за не встановлення РРО?

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті