Цілі та завдання на майбутнє — МОЗ України підготувало перехідні настанови для наступників

На сайті Міністерства охорони здоров’я України (МОЗ) опубліковано документ «МОЗ України: що було, є і буде» (далі — Документ), у якому окреслено ситуацію в системі охорони здоров’я з 2016 р. і дотепер, план кроків на перші 100 днів та на наступні 3–5 років.

Цей документ є підсумком роботи діючого Міністерства для майбутнього керівництва МОЗ. Зокрема, у ньому розповідається про зміни, які вже відбулися, та про заплановані.

До змін, які вже відбулися, відносяться:

  • трансформація первинної ланки системи охорони здоров’я. За цих змін українці змогли обрати свого сімейного лікаря, терапевта чи педіатра незалежно від місця реєстрації;
  • створення електронної системи охорони здоров’я eHealth. Перехід з 1 квітня 2019 р. програми «Доступні ліки» під управління Національної служби охорони здоров’я України (далі — НСЗУ);
  • створення ДП «Медичні закупівлі Украї­ни». Це підприємство має стати основ­ною закупівельною організацією та забезпечувати якісне, своєчасне постачання препаратів.

Наступним етапом трансформації системи охорони здоров’я є запровадження гарантованого державою пакета медичних послуг на всіх ланках медицини. Це відбудеться з 2020 р., і до кінця року планується автоматизувати всі заклади охорони здоров’я, які будуть підключені до нового механізму фінансування за програмою медичних гарантій.

Зміни у фармацевтичній сфері МОЗ Украї­ни розпочало за напрямками:

  • допуск на ринок та в обіг лікарських засобів. З цією метою створено Сервісний центр для роботи з представниками фармацевтичних компаній на базі ДП «Державний експертний центр МОЗ України» (ДЕЦ). Також впроваджені елементи елект­ронних процедур, запроваджено і підтримується реєстр клінічних досліджень;
  • розроблено Концепцію реалізації державної політики щодо запобігання фальсифікації лікарських засобів та затвердження плану заходів з її реалізації. Відповідно до цієї Концепції з 1 вересня 2020 р. упаковки препаратів маркуватимуться і за допомогою мобільного додатку, який зчитує код на упаковці ліків, можна буде перевірити на оригінальність придбаних ліків. Упродовж 2019–2020 рр. реалізовується лише пілотний проект з метою визначення рівня його ефективності. Протягом 2021–2023 рр. заплановано поступове запровад­ження обов’язкового маркування ліків;
  • забезпечення доступності та раціонального використання ліків (госпітальна ланка). МОЗ у 2017 р. затверджено Національний перелік основних лікарських засобів. У цей перелік входять ліки, безпеку яких доведено та які держава гарантує пацієнту безкош­товно. Загалом до цього переліку увійшло 426 діючих речовин лікарських засобів з різними формами випуску та дозуванням;
  • забезпечення доступності та раціонального використання ліків (амбулаторна ланка). З 1 квітня 2017 р. за урядовою програмою реімбурсації «Доступні ліки» пацієнти із серцево-судинними захворюваннями, бронхіальною астмою та діабетом ІІ типу мають можливість безоплатно або з невеликою доплатою отримати необхідні ліки. Відтепер пацієнти можуть отримати лікарські засоби лише за електронним рецептом;
  • безпека косметичної продукції. Відсутність єдиного та однозначного законодавчого розмежування між лікарськими та косметичними засобами в косметичній сфері є однією з важливих проблем галузі. Тому МОЗ розроблено вимоги до косметики, що перебуває на українському ринку, які відповідають європейським.

Ключовими цілями та завданнями у фармацевтичній сфері на наступні 3–5 років є:

  • забезпечити фізичну наявність та цінову доступність безпечних та ефективних лікарських засобів, що відповідають потребам галузі охорони здоров’я;
  • забезпечити достатній рівень наявності достовірної інформації як для медичних працівників, так і для населення;
  • сприяти раціональному використанню лікарських засобів лікарями, провізорами та пацієнтами;
  • забезпечувати якісними лікарськими засобами;
  • встановити контроль за обігом нових психоактивних речовин;
  • привести процедури допуску лікарських засобів на ринок у відповідність із законодавством та практиками Європейського Союзу;
  • удосконалити систему державного регулювання цін на лікарські засоби тощо.

Медична освіта також зазнала перетворень. Так, розпорядженням Кабінету Міністрів України (КМУ) від 27.02.2019 р. № 95-р схвалено Стратегію розвитку медичної освіти в Україні. Цей документ визначає цілі, напрямки та принципи розвитку медичної освіти на найближчі 10 років. Метою Стратегії є високий рівень підготовки медичних працівників задля надання громадянам якісної медичної допомоги.

У майбутньому у сфері медичної освіти МОЗ планує:

  • розробити методологію прогнозування потреби в кадрах у сфері охорони здоров’я;
  • забезпечити затвердження та виконання Стратегії розвитку кадрових ресурсів системи охорони здоров’я;
  • посилити зв’язки українських та світових освітніх і наукових установ;
  • забезпечити проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту, зокрема міжнародного іспиту з основ медицини;
  • розробити та впровадити об’єктивний структурований практичний (клінічний) іспит (OSCE);
  • запровадити ефективні механізми акредитації освітніх програм за медичними спеціальностями тощо.
За матеріалами moz.gov.ua

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи