Асоціація міст України (АМУ) направила пропозиції до законопроекту «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (реєстр. № 2000) у Комітет Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги і медичного страхування. Проаналізувавши проект бюджету в частині сфери охорони здоров’я, АМУ вважає за необхідне збільшити фінансування Програми державних гарантій медичного обслуговування населення на 31,9 млрд грн.
Наразі фінансування Програми державних гарантій медичного обслуговування населення, яке передбачено в розмірі 72,1 млрд грн., а також на І кв. 2020 р. розмір медичної субвенції — 14,6 млрд грн. Однак АМУ зазначає, що потреба коштів у медичній галузі становить 118,6 млрд грн., у тому числі для забезпечення первинної медичної допомоги необхідно 33 млрд грн. (28 млн пацієнтів · 500 грн. (мінімальна капітаційна ставка, яка врахує лише зростання мінімальної заробітної плати) · коригувальний коефіцієнт залежно від вікової групи). У свою чергу, для забезпечення вторинної та третинної медичної допомоги за аналізом потреб у 2019 р. потрібно орієнтовно 85,6 млрд грн. (з урахуванням дефіциту коштів у 2019 р., показника індексу інфляції та потреби на лікування хворих на цукровий діабет).
Крім цього, АМУ запропонувала здійснювати видатки на лікування хворих на цукровий діабет та хронічну ниркову недостатність за окремою бюджетною програмою, розпорядниками нижчого рівня якої визначити обласні державні адміністрації.
Повідомляється, що прикінцевими положеннями законопроекту «Про державний бюджет на 2020 рік» (далі — Проект бюджету) встановлено, що в 2020 р. відсутні кошти на реалізацію положень Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» стосовно необхідності:
- при розрахунку тарифів та коригувальних коефіцієнтів базою для визначення компонента оплати праці медичних працівників визначати величину, що є не меншою за 250% середньої заробітної плати в Україні за липень року, що передує року, у якому будуть застосовуватися такі тарифи та коригувальні коефіцієнти;
- виділення на програму медичних гарантів не менше ніж 5% ВВП.
Проектом бюджету передбачається, що дані положення застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України з урахуванням наявних фінансових ресурсів державного і місцевих бюджетів.
Тому Асоціація пропонує виключити з пункту 4 Прикінцевих положень проекту бюджету законопроекту наступні слова: «абзац другий частини п’ятої статті 4 та абзац другий частини третьої статті 10 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (Відомості Верховної Ради України, 2018 р., № 5, ст. 31)» як такі, що обмежують право громадян на охорону здоров’я, доступну медичну допомогу та порушують право медичних працівників на гідну заробітну плату.
У підсумку АМУ підкреслює, що проведення ефективних реформ у галузі охорони здоров’я неможливе без підтвердження їх необхідними ресурсами.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим