1 листопада 2019 р. групою народних депутатів, до якої входить і Данило Гетманцев, голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, подано проект Закону України № 2367 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо збільшення ставок екологічного податку з метою проведення додаткових заходів, що сприятимуть зміцненню здоров’я та покращенню медико-санітарного забезпечення громадян України».
У супровідних до проекту документах зазначається, що останнє підвищення ставок екологічного податку відбулося в 2017 р. (на 11,2%). Тому даним законопроектом пропонується підвищити ставки екологічного податку у 4 рази, зокрема, шляхом внесення змін у відповідні пункти ст. 243 Податкового кодексу України щодо ставок податку:
- за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення;
- за скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти;
- за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах;
- за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);
- за тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.
Автори вважають, що підвищення ставок екологічного податку обумовлюватиме проведення додаткових заходів, що сприятимуть зміцненню здоров’я та покращенню медико-санітарного забезпечення громадян України. Крім того, у разі прийняття проекту очікується збільшення надходжень коштів до загального фонду державного бюджету України з 3,5 млрд грн. запланованих на 2020 р. до 14 млрд грн.
Разом з тим ініціатори проекту відмічають, що джерело сплати екологічного податку, яке відноситься до витрат підприємства та не вирішує завдання держави з дестимулювання шкідливої діяльності підприємств, лишається проблемним аспектом вітчизняної податкової системи. Причиною названо те, що фактично сплачений податок закладається в ціну продукції й переноситься на кінцевого споживача. Тому автори проекту № 2367 зауважують, що норми Податкового кодексу України в частині регулювання ставок екологічного податку потребують доопрацювання та змін.
Таким чином, у разі прийняття проекту, надходження від екологічного податку суттєво зростуть, і згідно з поясненнями авторів матимуть цільове використання на здійснення заходів, що сприятимуть зміцненню здоров’я та покращенню медико-санітарного забезпечення громадян України. Разом з тим, проект не передбачає конкретних правових норм або запропонованих змін до чинного законодавства щодо такого цільового спрямування надходжень від збільшених ставок екологічного податку.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим