Проєкт Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо надання допомоги застрахованим особам, підтримки платникам податків та закладам охорони здоров’я на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів»

27 Квітня 2021 2:23 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України, у порядку законодавчої ініціативи, вноситься на розгляд Верховної Ради України проєкт Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо надання допомоги застрахованим особам, підтримки платникам податків та закладам охорони здоров’я на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів», що є альтернативним до проєкту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо надання допомоги застрахованим особам та підтримки бізнесу на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів» № 5346, що зареєстрований у Верховній Раді України 7 квітня 2021 року.

Доповідати законопроєкт на пленарному засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України Южаніна Н.П.

Народні депутати України

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проєкту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо надання допомоги застрахованим особам, підтримки платникам податків та закладам охорони здоров’я на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів»

1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроєкту

Соціально-економічне становище України з кожним днем все більше погіршується через коронакризу. Продовжується спад економіки, реальні доходи громадян зменшуються. Кабінет Міністрів України неспроможний вирішувати накопичені проблеми, особливо у період активізації поширення коронавірусної хвороби, якої можна було уникнути при вчасному реагуванні на ситуацію.

В умовах посилення карантинних заходів необхідно терміново вживати додаткових заходів для підтримки платників податків та закладів охорони здоров’я.

Аналогічні заходи були введені в березні–травні 2020 року та передбачали запровадження тимчасових, до кінця 2020 року, положень щодо підтримки платників податків та закладів охорони здоров’я на період карантину. Проте дія окремих таких норм закінчилася у минулому році.

Враховуючи, що за висновками провідних фахівців у медичній галузі карантинні заходи можуть бути продовжені майже до кінця 2021 року, необхідно відновити у 2021 році дію окремих положень для підтримки платників податків та закладів охорони здоров’я.

Одночасно, висока вартість діагностики, тестування та в більшості випадків лікування гострої респіраторної хвороби COVID-19 лягає на плечі громадян, фінансовий стан яких у 2020 році також значно погіршився, тоді як в більшості країн Європи такі витрати повністю покривала держава або медичне страхування, в тому числі на випадок захворювання на коронавірусну хворобу.

Передбачених у Державному бюджеті на 2021 рік видатків на проведення безкоштовної вакцинації населення від гострої респіраторної хвороби COVID-19 у розмірі 2,6 млрд грн вистачить лише для 10-15% населення України — решта громадян змушені будуть робити вакцинацію за власний рахунок.

За таких умов неспроможності держави забезпечити безкоштовні діагностику, тестування, лікування та вакцинування необхідно розширювати перелік витрат фізичних осіб, які вони зможуть включити до податкової знижки з податку на доходи фізичних осіб та зменшити на їх розмір свій річний оподатковуваний дохід.

Крім цього, Законом України «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» передбачено надання одноразової допомоги застрахованим особам у розмірі восьми тисяч гривень. Проте, така допомога надаватиметься тільки фізичним особам підприємцям та їх працівникам, основний вид діяльності яких буде віднесено до спеціального переліку КВЕДів, стосовно яких здійснюються додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, що призводять до тимчасової зупинки роботи суб’єктів господарювання.

Втім практика застосування аналогічного механізму у грудні 2020 – січні 2021 року засвідчила про значний відсоток відмови у наданні одноразової допомоги підприємцям та їх працівникам через не включення їх основного виду діяльності до спеціального переліку КВЕДів, за яким така допомога надавалася. Так, за даними Пенсійного фонду України загальна кількість поданих заяв на отримання одноразової матеріальної допомоги склала 721 249, з яких 360 559 — для фізичних осіб-підприємців, 360 690 — для найманих працівників. Проте, одноразову допомогу отримали лише 477 390 заявників, в тому числі 247 163 фізичних осіб-підприємців та 230 227 найманих працівників. Тобто майже 34% заявникам було відмовлено у наданні державної допомоги. При цьому кількість підприємців, яким була надана допомога складає лише 13% від загальної кількості зареєстрованих в Україні підприємців.

Враховуючи викладене, необхідно збільшити кількість заявлених видів діяльності для отримання одноразової допомоги, а також додатково звільнити від сплати єдиного соціально внеску ФОПів та тих працівників, робота яких була зупинена через впровадження карантинних обмежень, відновити мораторій на проведення перевірок.

2. Мета та завдання прийняття законопроєкту

Законопроєкт розроблено з метою надання державної підтримки бізнесу, громадянам та закладам охорони здоров’я для пом’якшення наслідків запровадження посилених карантинних заходів шляхом відновлення у 2021 році дії окремих положень Податкового кодексу України та удосконалення механізмів виплати одноразової допомоги окремим платникам податків.

3. Загальна характеристика і основні положення проєкту акта

Законопроєктом пропонується:

– продовжити на 2021 рік дію норми щодо включення до податкової знижки витрат фізичної особи на придбання лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту тощо, які добровільно передані закладам охорони здоров’я, громадським об’єднанням та благодійним організаціям з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19);

– продовжити до кінця 2021 року особливості оподаткування податком на прибуток підприємств добровільної передачі лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту тощо закладам охорони здоров’я, громадським об’єднанням та благодійним організаціям з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19);

– надати органам місцевого самоврядування у 2021 році право вносити змін до прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів, які будуть передбачати зменшення ставок єдиного податку, та/або плати за землю, та/або податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб;

– розширити перелік витрат, які можуть бути включені до податкової знижки з ПДФО, витратами на діагностику, тестування та лікування коронавірусної хвороби COVID-19, витратами на вакцинування для профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19), а також витратами на страхування на випадок захворювання коронавірусною хворобою COVID-19 як такої фізичної особи, так і членів сім’ї першого ступеня споріднення (за результатами податкового року фізична особа матиме право подати річну декларацію та зменшити розмір оподаткованого доходу на величину таких витрат та отримати з бюджету частину сплаченого ПДФО, а саме 18% від таких витрат як самої фізичної особи-платника податку, так і членів сім’ї першого ступеня споріднення — а це батьки, чоловік або дружина, діти, в тому числі усиновлені);

– збільшити до перших п’яти кількість заявлених за КВЕД видів діяльності фізичних осіб — підприємців для отримання одноразової допомоги при зупиненні їх діяльності через впровадження карантинних обмежень;

– встановити, що на мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок не поширюється дія положень передбачених пунктом 4 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік»» № 909-ІХ від 17 вересня 2020 року;

– встановити без виключень заборону на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).

– звільнити від сплати єдиного соціального внеску роботодавців, фізичних осіб підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність за періоди, під час яких не менше 7 днів їх робота (економічна діяльність) була тимчасово зупинена внаслідок запровадження на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Нормативно-правову базу у даній сфері правового регулювання становлять Податковий кодекс України, Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», Закон України «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» та інші нормативно-правові акти.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття цього Закону не потребує збільшення видатків Державного бюджету України.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття законопроєкту

Прийняття цього законопроєкту дозволить пом’якшити для бізнесу та населення негативні наслідки від запровадження посилених карантинних заходів.

Народні депутати України

Проєкт

зареєстровано в Парламенті

16.04.2021 р. за № 5346-1

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо надання допомоги застрахованим особам, підтримки платникам податків та закладам охорони здоров’я на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів

Верховна Рада України постановляє:

I. Внести до розділу ХХ Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., № № 13–17, ст. 112) такі зміни:

1. У підрозділі 1:

1) у пункті 11 цифри та слово «2020 року» замінити цифрами та словами «2020 та 2021 років»;

2) доповнити підрозділ пунктом 18 такого змісту:

«18. Установити, що за результатами 2021 та 2022 років, при реалізації права на податкову знижку відповідно до положень статті 166 цього Кодексу, до податкової знижки платника податку у звітному податковому році у повному обсязі включаються витрати на діагностику та тестування гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, витрати на придбання лікарських засобів та виробів медичного призначення, необхідних для лікування гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, витрати на вакцинування для профілактики гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, а також витрати на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій), сплачених страховику-резиденту за договорами страхування на випадок захворювання на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, як такого платника податку, так і членів його сім’ї першого ступеня споріднення».

2. У підрозділі 4:

1) у пункті 511 цифри та слово «2020 році» замінити цифрами та словами «2020 та 2021 роках»;

2) в абзаці першому пункту 512 та в абзаці другому пункту 513 цифри та слово «2020 року» замінити цифрами та словами «2020 та 2021 років».

3. У підрозділі 10:

1) пункт 522 доповнити новим абзацом такого змісту:

«На мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок, встановлений цим пунктом, не поширюється дія положень, передбачених пунктом 4 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» №909-ІХ від 17 вересня 2020 року»;

2) у пунктах 526 та 527 підрозділу 10 цифри та слово «2020 році» замінити цифрами та словами «2020 та 2021 роках».

ІІ. Прикінцеві положення.

1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

2. Внести зміни до таких законів України:

1) пункт 3 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (Відомості Верховної Ради України, 2020 р., №17, ст. 106) викласти в такій редакції:

«3. Тимчасово, по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

2) пункт 910 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (Відомості Верховної Ради України, 2011 р., №2-3, ст. 11 із наступними змінами) доповнити підпунктом 910.2 такого змісту:

«910.2. Тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску особи, зазначені у пунктах 1, 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди, під час яких вони не менше 7 днів перебували в Переліку страхувальників, робота (економічна діяльність) яких тимчасово зупинена внаслідок запровадження на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19). При цьому положення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 7 цього Закону щодо таких періодів для таких осіб не застосовуються.

Перелік страхувальників, робота (економічна діяльність) яких тимчасово зупинена внаслідок запровадження на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) формується в порядку передбаченому Законом України «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за відповідні періоди в розмірах та порядку, визначених цим Законом. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за звітний період, визначений для таких осіб цим Законом»;

3) у Законі України «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» №1358-ІХ від 30.05.2021 року:

у частині другій статті 1 слово «основних» виключити;

у статті 2:

в абзаці п’ятому частини першої в обох місцях слова «основний вид економічної діяльності якого заявлений першим» замінити словами «основний та/або будь-який із перших п’яти видів економічної діяльності якого заявлені»;

у частині другій:

абзац сьомий пункту 1 викласти в такій редакції:

«які працюють у суб’єкта господарювання, основний та/або будь-який із перших п’яти видів економічної діяльності якого на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносилися до Переліку видів економічної діяльності»;

абзац четвертий пункту 2 викласти в такій редакції:

«основний та/або будь-який із перших п’яти видів економічної діяльності яких заявлені у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносилися до Переліку видів економічної діяльності».

3. Кабінету Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування цього Закону:

прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону;

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити перегляд та приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Голова Верховної Ради України

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ
до проєкту Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо надання допомоги застрахованим особам, підтримки платникам податків та закладам охорони здоров’я на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів»

Зміст положення (норми) чинного акта законодавства Зміст відповідного положення (норми) проєкту акта
Податковий кодекс України
РОЗДІЛ XX. ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
Підрозділ 1. Особливості справляння податку на доходи фізичних осіб
11. Установити, що за результатами 2020 року, при реалізації права на податкову знижку відповідно до положень статті 166 цього Кодексу, сума коштів або вартість лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги, медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо, засобів особистої гігієни, продуктів харчування та/або товарів за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) громадським об’єднанням та/або благодійним організаціям та/або центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та/або іншим центральним органам виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, та/або особі, уповноваженій на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій протягом карантину, що запроваджений Кабінетом Міністрів України у порядку, встановленому законом, на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), включається до податкової знижки у повному обсязі без урахування обмежень, визначених підпунктом 166.3.2 пункту 166.3 статті 166 цього Кодексу. 11. Установити, що за результатами 2020 та 2021 років, при реалізації права на податкову знижку відповідно до положень статті 166 цього Кодексу, сума коштів або вартість лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги, медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо, засобів особистої гігієни, продуктів харчування та/або товарів за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) громадським об’єднанням та/або благодійним організаціям та/або центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та/або іншим центральним органам виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, та/або особі, уповноваженій на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій протягом карантину, що запроваджений Кабінетом Міністрів України у порядку, встановленому законом, на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), включається до податкової знижки у повному обсязі без урахування обмежень, визначених підпунктом 166.3.2 пункту 166.3 статті 166 цього Кодексу.
відсутній 18. Установити, що за результатами 2021 та 2022 років, при реалізації права на податкову знижку відповідно до положень статті 166 цього Кодексу, до податкової знижки платника податку у звітному податковому році у повному обсязі включаються витрати на діагностику та тестування гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, витрати на придбання лікарських засобів та виробів медичного призначення, необхідних для лікування гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, витрати на вакцинування для профілактики гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, а також витрати на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій), сплачених страховику-резиденту за договорами страхування на випадок захворювання на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, як такого платника податку, так і членів його сім’ї першого ступеня споріднення.
Підрозділ 4. Особливості справляння податку на прибуток підприємств
511. Установити, що у 2020 році коригування, встановлені абзацом першим підпункту 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 цього Кодексу, не застосовуються щодо сум коштів або вартості лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги, медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо, засобів особистої гігієни, продуктів харчування та/або товарів за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) громадським об’єднанням та/або благодійним організаціям та/або центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та/або іншим центральним органам виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, та/або особі, уповноваженій на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, протягом дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19). 511. Установити, що у 2020 та 2021 роках коригування, встановлені абзацом першим підпункту 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 цього Кодексу, не застосовуються щодо сум коштів або вартості лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги, медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо, засобів особистої гігієни, продуктів харчування та/або товарів за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, які добровільно перераховані (передані) громадським об’єднанням та/або благодійним організаціям та/або центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та/або іншим центральним органам виконавчої влади, які реалізують державну політику у сферах санітарного та епідемічного благополуччя населення, контролю якості та безпеки лікарських засобів, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, та/або особі, уповноваженій на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, та/або закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, протягом дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).
512. Тимчасово, при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств за податкові (звітні) періоди 2020 року для закладів охорони здоров’я державної та/або комунальної власності та/або особи, уповноваженої на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, що є платниками податку на прибуток, фінансовий результат до оподаткування:зменшується на суму доходів, визнаних за правилами бухгалтерського обліку, внаслідок отримання ними коштів або товарів: лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги, медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо, засобів особистої гігієни, продуктів харчування або товарів, за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України; добровільно переданих юридичними та/або фізичними особами протягом дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19). При визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств для закладів охорони здоров’я державної та/або комунальної власності та/або особи, уповноваженої на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, що є платниками податку на прибуток, фінансовий результат до оподаткування:збільшується на суму витрат, визнаних за правилами бухгалтерського обліку, внаслідок використання ними коштів або товарів, зазначених у цьому пункті. 512. Тимчасово, при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств за податкові (звітні) періоди 2020 та 2021 років для закладів охорони здоров’я державної та/або комунальної власності та/або особи, уповноваженої на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, що є платниками податку на прибуток, фінансовий результат до оподаткування:зменшується на суму доходів, визнаних за правилами бухгалтерського обліку, внаслідок отримання ними коштів або товарів: лікарських засобів для надання медичної допомоги хворим, дезінфекційних засобів і антисептиків, медичного обладнання, засобів індивідуального захисту, медичних виробів для скринінгу хворих, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги, медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів, реагентів для лабораторних досліджень; медичних виробів, лабораторного обладнання, розхідних матеріалів для інфекційних відділень, патологоанатомічних відділень тощо, засобів особистої гігієни, продуктів харчування або товарів, за переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України; добровільно переданих юридичними та/або фізичними особами протягом дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19). При визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств для закладів охорони здоров’я державної та/або комунальної власності та/або особи, уповноваженої на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, що є платниками податку на прибуток, фінансовий результат до оподаткування:збільшується на суму витрат, визнаних за правилами бухгалтерського обліку, внаслідок використання ними коштів або товарів, зазначених у цьому пункті.
513. Тимчасово, протягом дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), особа, уповноважена на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, має право безоплатно постачати (передавати) належні їй товари (лікарські засоби, медичні вироби та/або медичне обладнання), необхідні для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України, закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.При цьому при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств за податкові (звітні) періоди 2020 року для закладів охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, що є платниками податку на прибуток, фінансовий результат до оподаткування:зменшується на суму доходів, визнаних за правилами бухгалтерського обліку, внаслідок отримання ними товарів, зазначених в абзаці першому цього пункту. При визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств для закладів охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, що є платниками податку на прибуток, фінансовий результат до оподаткування:збільшується на суму витрат, визнаних за правилами бухгалтерського обліку, внаслідок використання ними товарів, зазначених в абзаці першому цього пункту. 513. Тимчасово, протягом дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), особа, уповноважена на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я, має право безоплатно постачати (передавати) належні їй товари (лікарські засоби, медичні вироби та/або медичне обладнання), необхідні для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України, закладам охорони здоров’я державної та/або комунальної власності та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.При цьому при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств за податкові (звітні) періоди 2020 та 2021 років для закладів охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, що є платниками податку на прибуток, фінансовий результат до оподаткування:зменшується на суму доходів, визнаних за правилами бухгалтерського обліку, внаслідок отримання ними товарів, зазначених в абзаці першому цього пункту. При визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств для закладів охорони здоров’я державної та/або комунальної власності, що є платниками податку на прибуток, фінансовий результат до оподаткування: збільшується на суму витрат, визнаних за правилами бухгалтерського обліку, внаслідок використання ними товарів, зазначених в абзаці першому цього пункту.
Підрозділ 10. Інші перехідні положення
522. Установити мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім:

Камеральна перевірка податкової декларації (крім податкової декларації з податку на додану вартість) за звітні (податкові) періоди березень — травень 2020 року, або уточнюючих розрахунків (крім уточнюючих розрахунків з податку на додану вартість), що були подані платниками податків протягом березня — травня 2020 року, може бути проведена лише протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, — за днем їх фактичного подання.

522. Установити мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім:

Камеральна перевірка податкової декларації (крім податкової декларації з податку на додану вартість) за звітні (податкові) періоди березень — травень 2020 року, або уточнюючих розрахунків (крім уточнюючих розрахунків з податку на додану вартість), що були подані платниками податків протягом березня — травня 2020 року, може бути проведена лише протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, — за днем їх фактичного подання.

Відсутній На мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок, встановлений цим пунктом, не поширюється дія положень, передбачених пунктом 4 розділу ІІ Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» № 909-ІХ від 17 вересня 2020 року.
526. Надати органам місцевого самоврядування у 2020 році право прийняти рішення про внесення змін до прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів щодо зменшення ставок єдиного податку та/або плати за землю, та/або податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб. 526. Надати органам місцевого самоврядування у 2020 та 2021 роках право прийняти рішення про внесення змін до прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів щодо зменшення ставок єдиного податку та/або плати за землю, та/або податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.
527. Встановити, що у 2020 році на проєкти рішень, рішення сільських, селищних, міських рад, рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, про внесення змін до прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів щодо зменшення ставок єдиного податку та/або плати за землю, та/або податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, прийняті відповідно до пункту 526 підрозділу 10 розділу XX цього Кодексу, не поширюється підпункт 4.1.9 пункту 4.1 та пункт 4.5 статті 4, підпункт 12.3.4 пункту 12.3, підпункт 12.4.3 пункту 12.4 (у частині строку прийняття та набрання чинності рішень) та пункт 12.5 (у частині строку набрання чинності рішеннями) статті 12 Податкового кодексу України, Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», частина третя статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закон України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання». 527. Встановити, що у 2020 та 2021 роках на проєкти рішень, рішення сільських, селищних, міських рад, рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, про внесення змін до прийнятого рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів щодо зменшення ставок єдиного податку та/або плати за землю, та/або податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об’єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, прийняті відповідно до пункту 526 підрозділу 10 розділу XX цього Кодексу, не поширюється підпункт 4.1.9 пункту 4.1 та пункт 4.5 статті 4, підпункт 12.3.4 пункту 12.3, підпункт 12.4.3 пункту 12.4 (у частині строку прийняття та набрання чинності рішень) та пункт 12.5 (у частині строку набрання чинності рішеннями) статті 12 Податкового кодексу України, Закон України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», частина третя статті 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», Закон України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання».
Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)»
3. Тимчасово, по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), але не раніше 30 червня 2020 року, забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, крім державного нагляду (контролю): 3. Тимчасово, по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.виключити
за діяльністю суб’єктів господарювання, які відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику; виключити
у сфері дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. виключити
Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»
Розділ VIII ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ
910. Тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску особи, зазначені у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2020 року за себе. При цьому положення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 7 цього Закону щодо таких періодів для таких осіб не застосовуються. Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за періоди з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2020 року в розмірах та порядку, визначених цим Законом. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за звітний період, визначений для таких осіб цим Законом.… 910. Тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску особи, зазначені у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2020 року за себе. При цьому положення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 7 цього Закону щодо таких періодів для таких осіб не застосовуються. Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за періоди з 1 по 31 березня, з 1 по 30 квітня та з 1 по 31 травня 2020 року в розмірах та порядку, визначених цим Законом. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за звітний період, визначений для таких осіб цим Законом.…
Відсутній 910.2. Тимчасово звільняються від нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску особи, зазначені у пунктах 1, 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, в частині сум, що підлягають нарахуванню, обчисленню та сплаті такими особами за періоди, під час яких вони не менше 7 днів перебували в Переліку страхувальників, робота (економічна діяльність) яких тимчасово зупинена внаслідок запровадження на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19). При цьому положення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 7 цього Закону щодо таких періодів для таких осіб не застосовуються.Перелік страхувальників, робота (економічна діяльність) яких тимчасово зупинена внаслідок запровадження на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) формується в порядку передбаченому Законом України «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». Такі особи можуть прийняти рішення про нарахування, обчислення та сплату єдиного внеску за відповідні періоди в розмірах та порядку, визначених цим Законом. У такому разі інформація про сплачені суми зазначається у звітності про нарахування єдиного внеску за звітний період, визначений для таких осіб цим Законом.
Закон України «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» № 1358-ІХ від 30.05.2021 р.
Стаття 1. Допомога застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, з Державного бюджету України та місцевих бюджетів Стаття 1. Допомога застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, з Державного бюджету України та місцевих бюджетів

2. Перелік основних видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, пов’язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), що призводять до тимчасової зупинки роботи суб’єктів господарювання, в яких працюють застраховані особи, та фізичних осіб — підприємців (далі — Перелік видів економічної діяльності) визначається Кабінетом Міністрів України.

2. Перелік видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, пов’язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), що призводять до тимчасової зупинки роботи суб’єктів господарювання, в яких працюють застраховані особи, та фізичних осіб — підприємців (далі — Перелік видів економічної діяльності) визначається Кабінетом Міністрів України.

Стаття 2. Умови надання допомоги застрахованим особам та її розмір Стаття 2. Умови надання допомоги застрахованим особам та її розмір
1. Застрахована особа має право на отримання допомоги на підставі самостійного звернення такої фізичної особи. Допомога застрахованим особам надається: за рахунок коштів Державного бюджету України — у розмірі вісім тисяч гривень; за рахунок коштів місцевого бюджету — у розмірі, визначеному рішенням органу місцевого самоврядування. Застрахована особа, яка має право на отримання допомоги, передбаченої цим Законом, має бути найманим працівником суб’єкта господарювання, основний вид економічної діяльності якого заявлений першим у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги, та відповідає видам, визначеним у Переліку видів економічної діяльності, або фізичною особою — підприємцем, основний вид економічної діяльності якого заявлений першим у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги, та відповідає видам, визначеним у Переліку видів економічної діяльності.

2. Допомога застрахованим особам не надається:

1) найманим працівникам:

1. Застрахована особа має право на отримання допомоги на підставі самостійного звернення такої фізичної особи. Допомога застрахованим особам надається: за рахунок коштів Державного бюджету України — у розмірі вісім тисяч гривень; за рахунок коштів місцевого бюджету — у розмірі, визначеному рішенням органу місцевого самоврядування. Застрахована особа, яка має право на отримання допомоги, передбаченої цим Законом, має бути найманим працівником суб’єкта господарювання, основний та/або будь-який із перших п’яти видів економічної діяльності якого заявлені у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги, та відповідає видам, визначеним у Переліку видів економічної діяльності, або фізичною особою — підприємцем, основний та/або будь-який із перших п’яти видів економічної діяльності якого заявлені у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги, та відповідає видам, визначеним у Переліку видів економічної діяльності.

 

2. Допомога застрахованим особам не надається:

1) найманим працівникам:

які працюють у суб’єкта господарювання, основний вид економічної діяльності якого на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносився до Переліку видів економічної діяльності;

які працюють у суб’єкта господарювання, основний та/або будь-який із перших п’яти видів економічної діяльності якого на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносилися до Переліку видів економічної діяльності;

2) фізичним особам — підприємцям, які є застрахованими особами:

основний вид економічної діяльності яких, заявлений першим у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносився до Переліку видів економічної діяльності;

2) фізичним особам — підприємцям, які є застрахованими особами:

основний та/або будь-який із перших п’яти видів економічної діяльності яких заявлені у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносилися до Переліку видів економічної діяльності;

Народні депутати України

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті