Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) продовжує інформувати споживачів та суб’єктів господарювання про законодавчі вимоги до реклами в медичній сфері. Минула публікація містила інформацію про те, що має містити така реклама. Цього разу розглянемо, які є заборони.
Отже, ст. 21 Закону України «Про рекламу» (зі змінами) визначено, що «реклама ліків, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації не може містити посилань на терапевтичні ефекти стосовно захворювань, які не піддаються або важко піддаються лікуванню».
У рекламі препаратів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації забороняється розміщення:
- відомостей, які можуть справляти враження, що за умови застосування препарату чи медичного виробу консультація з фахівцем не є необхідною;
- інформації про те, що лікувальний ефект від застосування лікарського засобу чи медичного виробу є гарантованим;
- зображень зміни людського тіла або його частин унаслідок хвороби, поранень;
- тверджень, що сприяють виникненню або розвитку страху захворіти або погіршити стан свого здоров’я через невикористання лікарських засобів, медичних виробів та медичних послуг, що рекламуються;
- тверджень, що сприяють можливості самостійного встановлення діагнозу для хвороб, патологічних станів людини та їх самостійного лікування з використанням медичних товарів, що рекламуються;
- посилань на ліки, медичні вироби, методи профілактики, діагностики, лікування і реабілітації як на найефективніші, найбезпечніші, виняткові щодо відсутності побічних ефектів;
- посилань на конкретні випадки вдалого застосування препаратів, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації;
- рекомендацій або посилань на рекомендації медичних працівників, науковців, медичних закладів та організацій щодо рекламованих товару чи послуги;
- спеціальних виявлень подяки, вдячності, листів, уривків з них із рекомендаціями, розповідями про застосування та результати дії рекламованих товару чи послуги від окремих осіб;
- зображень і згадок імен популярних осіб, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій;
- інформації, що може вводити споживача в оману щодо складу, походження, ефективності, патентної захищеності товару, що рекламується.
У рекламі лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації забороняється участь лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд лікарів. Також забороняється вміщувати в рекламі лікарських засобів інформацію, яка дозволяє припустити, що препарат є харчовим, косметичним чи іншим споживчим товаром або що безпечність чи ефективність цього засобу зумовлена його природним походженням.
Важливо: згідно з п. 15 положення ст. 21 Закону заборона не поширюється на рекламу ліків, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, яка розміщується у спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, а також яка розповсюджується на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.
Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»,
за матеріалами dpss.gov.ua
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим