У 2021 р. НСЗУ вже виплатила близько 3 млрд грн центрам екстреної медичної допомоги

17 Лютого 2021 5:05 Поділитися

Національна служба здоров’я України (НСЗУ) уклала договори з 25 центрами екстреної медичної допомоги кожної області країни та м. Київ. У 2020 р. вони отримали понад 13 млрд грн за надання екстреної допомоги пацієнтам, зокрема з COVID-19. У 2021 р. НСЗУ перерахувала закладам екстреної медичної допомоги вже майже 3 млрд грн за надання екстреної допомоги пацієнтам, у тому числі й з COVID-19.

Уже з 1 квітня діятиме Програма медичних гарантій–2021. Українці можуть розраховувати на безоплатну екстрену медичну допомогу за принципом екстериторіальності. Так само у разі звернення до людини вирушить та бригада, яка перебуває найближче до місця події. Пацієнта мають транспортувати в найближчу лікарню, яка має контракт з НСЗУ та спроможна надати відповідну медичну допомогу.

Щодо змін у Програмі медичних гарантій–2021, то вони стосуються насамперед інтересів пацієнтів. Мова йде про раннє інформування закладів охорони здоров’я бригадами екстреної медичної допомоги про стан та підозру на певне захворювання у пацієнта, якого транспортують у лікарню. У тарифах враховано доплату за дотримання правильних маршрутів пацієнтів з підозрою на інфаркт та інсульт.

Екстрену медичну допомогу пацієнт отримує незалежно від наявності декларації з сімейним лікарем. Також для виклику швидкої не потрібне електронне направлення. Адже дзвінок на 103 передбачає, що людина перебуває в невідкладному стані.

Якщо людина у невідкладному стані не може самостійно викликати швидку, то будь-який свідок такої ситуації зобов’язаний здійснити виклик екстреної медичної допомоги. Для цього необхідно вказати місце перебування постраждалого, максимально точно описати скарги та стан, стать і орієнтовний вік людини, якій потрібна допомога. Важливо чітко та спокійно відповідати на всі запитання диспетчера.

Також бригади екстреної медичної допомоги виїжджають у разі критичного стану до пацієнтів з COVID-19 і на місці оцінюють стан здоров’я людини, визначають потребу в госпіталізації та транспортують осіб з пі­дозрою на COVID-19 до визначеної лікарні. Якщо пацієнт з COVID-19 не потребує госпіталізації, йому надають необхідну медичну допомогу та рекомендації.

Водночас є випадки, коли диспетчер має право відмовити, якщо виклик є необґрунтованим саме для служби екстреної медичної допомоги. Наприклад, у разі скарг лише на підвищену температуру тіла, коли пацієнт навіть не робив спроби випити жарознижувальний препарат, для того, щоб виміряти тиск чи зробити ін’єкцію або щоб виконати функцію таксі для пацієнтів, які не потребують екстреної медичної допомоги.

За матеріалами nszu.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті