Бриф-аналіз фармринку: підсумки лютого 2021 р.

Як і в січні, в лютому 2021 р. також зафіксовано зменшення обсягів продажу як у грошовому, так і в натуральному вираженні. Як вже зазначалося, це пов’язано із високим базисом порівняння. Минулого року в лютому фіксувався значний рівень захворюваності на грип та гострі респіраторні вірусні інфекції (ГРВІ), чого не спостерігалося в лютому поточного року. У даній публікації до уваги читачів представлені ключові показники фармацевтичного ринку України (території підконтрольної українському уряду) в лютому 2021 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*

Рис. 1
 Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками лютого 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками лютого 2017–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками лютого 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками лютого 2017–2021 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2021 р. в розрізі категорій товарів
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2021 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2017–2021 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2017–2021 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2017–2021 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2017–2021 рр.
Рис. 7
 Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками лютого 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 1-го рівня в грошовому вираженні за підсумками лютого 2020–2021 рр. із зазначенням темпів приросту їх реалізації порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1 Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками лютого 2019–2021 рр.
Лютий, рік Лікарські засоби Медичні вироби Дієтичні добавки Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2019 6746,9 12,0 83,2 600,0 15,7 7,4 265,3 18,7 3,3 497,9 33,6 6,1 8110,1 13,6
2020 8660,3 28,4 81,9 835,7 39,3 7,9 360,5 35,9 3,4 722,0 45,0 6,8 10578,5 30,4
2021 8199,6 –5,3 80,8 757,5 –9,4 7,5 347,6 –3,6 3,4 839,4 16,3 8,3 10144,2 –4,1
Натуральне вираження, млн упаковок
2019 90,343 –6,1 64,6 39,2 7,5 28,0 3,7 2,0 2,7 6,5 6,2 4,7 139,8 –1,9
2020 103,6 14,7 62,3 50,3 28,5 30,2 4,4 19,3 2,7 8,0 23,2 4,8 166,4 19,1
2021 82,3 –20,5 60,9 40,2 –20,1 29,8 3,9 –12,8 2,9 8,7 8,4 6,4 135,2 –18,8
Таблиця 2 Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками лютого 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу в лютому 2019–2020 рр.
Маркетуюча організація 2021 2020 2019
Фармак (Україна) 1 1 1
Sanofi (Франція) 2 3 3
Дарниця (Україна) 3 5 4
Teva (Ізраїль) 4 4 5
Acino (Швейцарія) 5 7 6
Корпорація Артеріум (Україна) 6 2 2
Berlin-Chemie (Німеччина) 7 8 7
KRKA (Словенія) 8 9 8
Київський вітамінний завод (Україна) 9 6 9
Кусум Фарм (Україна) 10 10 11
Таблиця 3 Топ-10 брендів лікарських засобів та дієтичних добавок за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками лютого 2021 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2019–2020 рр.
Бренд 2021 2020 2019
КСАРЕЛТО 1 2 2
НІМЕСИЛ 2 5 4
СИНУПРЕТ 3 6 5
НУРОФЄН 4 1 1
СПАЗМАЛГОН 5 3 8
ТІВОРТИН 6 11 7
БІФРЕН 7 20 16
ГЕПТРАЛ 8 25 20
ЦИТРАМОН 9 15 18
ЕВКАЗОЛІН 10 18 14

ПРОМОЦІЯ*** ТА РЕКЛАМА НА ТБ****

Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками лютого 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періо­дом попереднього року
Рис. 9
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками лютого 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками лютого 2019–2021 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4 Топ-3 дистриб’ютори за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками лютого 2019–2021 рр. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок
Дистриб’ютор 2021 2020 2019
БаДМ (Дніпро) 38,0 38,1 36,2
Оптіма-Фарм (Київ) 35,9 34,6 29,9
Вента (Дніпро) 11,9 11,7 14,6
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється у 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. У лікарській аудиторії моніторинг цього каналу ведеться починаючи з 2016 р., а з лютого 2017 р. — і в аудиторії фармацевтів. З лютого 2018 р. в системі моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.
****Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з телебаченням на всій території України).

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті