Використання канабісу в промислових, медичних та наукових цілях: що пропонується альтернативним проєктом?

24 Червня 2021 4:30 Поділитися

22 червня у Верхов­ній Раді зареєстровано проєкт закону № 5596-1 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів Украї­ни щодо регулювання обігу рослин коноплі в промислових, медичних та наукових цілях» (далі — проєкт закону). Даний проєкт є альтернативним до проєкту № 5596, який зареєстровано 2 червня поточного року. Ініціаторами подання є народні депутати із партії «Слуга народу» Андрій Холодов, Георгій Мазурашу та Богдан Торохтій.

Альтернативним проєктом закону, як і попередньою його версією, пропонується внести зміни в ряд нормативно-правових актів задля утворення в Україні контрольованого обігу рослин коноплі для промислового, медичного та наукового застосування, а саме до:

1. Закону України від 19.11.1992 р. № 2801-XII «Основи законодавства України про охорону здоров’я» щодо закріплення поняття «медична практика», а також розширення права на охорону здоров’я шляхом включення до нього права на доступність найнеобхідніших лікарських засобів;

2. Закону України вiд 15.02.1995 р. № 60/95-ВР «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори». Даний закон пропонується доповнити поняттям «рослини коноплі», здійснити їх класифікацію на рослини коноплі для промислових цілей та на рослини коноплі для медичних та промислових цілей з встановленням особливого правового регулювання для кожного виду рослин.

Також закон доповнюватиметься уточнювальною нормою, яка вказуватиме, що рослини роду коноплі, які застосовуватимуться для промислових цілей, не відноситимуться до наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів.

На Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (Держлікслужба) як центральний орган виконавчої влади у сфері контролю за обігом наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів та протидії їх незаконному обігу покладатимуться повноваження із здійснення ліцензування господарської діяльності з обігу рослин коноплі для медичних та наукових цілей.

Ліцензія на здійснення діяльності з обігу рослин роду коноплі для медичних та наукових цілей (далі — Ліцензія) видаватиметься за наявності відповідної матеріально-технічної бази, нормативно-технічної документації та кваліфікованого персоналу.

Для отримання ліцензії суб’єкт господарювання має відповідати встановленим законом вимогам та надати центральному органу виконавчої влади, уповноваженому Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування діяльності у сфері обігу рослин коноплі для медичних та наукових цілей, наступні відомості та документи:

  • свідоцтво (посвідчення, сертифікат спеціаліста), що підтверджуватиме професійну придатність керівника юридичної особи або керівника відповідного підрозділу юридичної особи, для зайняття діяльністю з обігу рослин коноплі для медичних та наукових цілей, що ліцензуватимуться;
  • довідки відповідного державного або комунального закладу охорони здоров’я про відсутність у працівників, які за своїми службовими обов’язками отримають (чи мають) доступ безпосередньо до рослин коноплі для медичних та наукових цілей та/або продукції з рослин коноплі для медичних та наукових цілей, психічних розладів, пов’язаних із зловживанням алкогольними напоями, наркотичними засобами чи психотропними речовинами. А також про відсутність серед зазначених працівників осіб, визнаних непридатними до виконання окремих видів діяльності, пов’язаних з обігом рослин коноплі для медичних та наукових цілей;
  • відомості про відсутність у працівників, які за своїми службовими обов’язками отримають (чи мають) доступ безпосередньо до рослин коноплі для медичних та наукових цілей та/або продукції з рослин коноп­лі для медичних та наукових цілей, не знятої чи не погашеної судимості за вчинення нетяжких, тяжких та особливо тяжких злочинів або кримінальних правопорушень, пов’язаних з незаконним обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, у тому числі тих, що вчинені за межами України.

Ліцензія видаватиметься на 5 років та автоматично може продовжуватися на такий самий строк, якщо органом ліцензування за результатами проведених перевірок не буде виявлено порушень ліцензійних умов провадження такої діяльності.

Окрім того, орган ліцензування матиме право відмовити у видачі ліцензії, зокрема через наявність у керівництві чи серед працівників юридичної особи осіб, яким за результатами медичного огляду, проведеного в установленому порядку медичним закладом, встановлено діагноз психічного розладу, пов’язаного із зловживанням алкогольними напоями, наркотичними засобами чи психотропними речовинами.

Щодо встановлення квот на діяльність з обігу рослин коноплі для промислових цілей їх проєктом акта не передбачається, як і не передбачається квот на діяльність з обігу рослин роду коноплі для медичних та наукових цілей. Окрім того, проєктом встановлюється норма, яка заборонятиме ввезення рослин коноп­лі для медичних та наукових цілей на територію України та здійснення транзиту через територію України.

Ще одним новим положенням, яке зазначається в проєкті закону, є надання дозволу фізичній особі на зберігання лікарських засобів, вироблених з рослин коноплі, для медичних та наукових цілей, але за таких умов:

а) для власного використання за призначенням лікаря;

б) в обсязі, що не перевищуватиме обсяг таких лікарських засобів, дозволених для такої особи за одним рецептом, виданим їй лікарем у встановленому законом порядку.

3. Закону України від 02.03.2015 р. № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності» стосовно доповнення його положень новим видом господарської діяльності, що підлягатиме ліцензуванню, а саме діяльності з обігу рослин коноплі для медичних та наукових цілей.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті