Опубліковано нові ресурси для фармацевтів та фармацевтичних техніків, які допомагають їм діяти у ситуаціях, де реалізується професійна відповідальність перед пацієнтами у разі спричинення їм шкоди, а також попереджувати повторення подібних подій.
Генеральна фармацевтична рада (General Pharmaceutical Council — GPhC) Великобританії розробила два нові ресурси: «Захист пацієнтів — бути відкритими та чесними» (Keeping patients safe — being open and honest) та «Інструментарій для аптечних команд — навчання на (прикладах) інцидентів» (Pharmacy team toolkit — learning from incidents). Вони об’єднують відповідні правила, стандарти та попередні заяви щодо професійних зобов’язань фармацевтів та фармацевтичних техніків. Особливий акцент у цих ресурсах зроблено на обов’язку відвертості як фундаментальної частини професійної практики. Зокрема, вона полягає у:
- інформуванні пацієнта або його піклувальника про інцидент, його можливі короткострокові та довгострокові наслідки;
- принесенні вибачень;
- пропозиції заходів із подолання ситуації, що склалася, та подальшої підтримки.
У свою чергу, Національна фармацевтична асоціація (National Pharmacy Association) та Асоціація захисту фармацевтів (Pharmacists’ Defence Association) як провідні організації у сфері професійної відповідальності також наголосили на важливості відкритості та прозорості в цьому контексті. Фармацевтичні працівники мають бути відкритими і чесними з колегами, роботодавцями, представниками регуляторних органів, підтримувати та заохочувати до цього один одного, йдеться у документі.
Додатковий набір інформації містить реальні тематичні дослідження та приклади аналізу реальних інцидентів за матеріалами інспекцій громадських аптек. Зокрема, йдеться про таке:
- створення одним із колективів стандартних оперативних процедур для застосування при відпуску ліків із щотижнево оновлюваним топ-6 помилок, наприклад, Quinine/Quetiapine;
- по відношенню до «змішувань», які викликали підвищене занепокоєння Lustral (сертралін)/Losartan (лозартан), в одній із команд вирішили запровадити перевірку рецептів іншим співробітником та приклеїти на полицях нагадування поряд із конкретними ліками; препарати габапентину із високим дозуванням стали розміщувати окремо від інших;
- члени іншої команди домовилися передавати всю інформацію щодо безпеки у наглядовий відділ (superintendent pharmacist’s — SI’s office) задля класифікації помилок (пов’язаних із маркуванням, дозуванням та складом продуктів) та наступного аналізу;
- власник аптеки ділиться інформацією щодо безпеки за допомогою інформаційних бюлетенів; в одному з випусків було, зокрема, запропоновано вікторину для розпізнавання 9 назв ліків, які «схоже виглядають та звучать» (look-alike and sound-alike — LASA).
GPhC закликає усі аптечні команди до використання цих прикладів з метою забезпечення кращих результатів стосовно безпеки пацієнтів та зведення до мінімуму ризику повторення подій з несприятливими наслідками.
За матеріалами www.pharmacyregulation.org
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим