Держпродспоживслужба нагадує про вимоги до реклами в медичній сфері

18 Квітня 2024 3:32 Поділитися

Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держ­продспоживслужба) зазначає, що велика кількість рекламних оголошень у всіх медіа та на майданчиках соціальних мереж належить до медичної сфери, тому відомство нагадує споживачам та суб’єктам господарювання про законодавчі вимоги щодо реклами в медичній сфері.

Згідно зі ст. 21 Закону України «Про рекламу» (зі змінами) дозволяється реклама:

  • лише таких ліків, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, що в установленому порядку дозволені Міністерством охорони здоров’я (МОЗ) України до застосування в країні;
  • лише таких препаратів, які відпускаються без рецепта лікаря та які не внесені МОЗ України до переліку лікарських засобів, заборонених до рекламування.

Водночас реклама ліків, медичних виробів, методів профілактики, діагностики, терапії та реабілітації повинна містити:

1) об’єктивну інформацію про лікарський засіб, медичний виріб, метод профілактики, діагностики, лікування, реабілітації та здійснюватися так, щоб було зрозуміло, що наведене повідомлення є рекламою, а рекламований товар є відповідно лікарським засобом, медичним виробом, методом профілактики, діагностики, терапії, реабілітації;

2) вимогу про потребу в консультації з лікарем перед застосуванням препарату чи медичного виробу;

3) рекомендацію щодо обов’язкового ознайомлення з інструкцією на лікарський засіб;

4) текст попередження такого змісту: «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», що займає не менше 15% площі (тривалості) всієї реклами, а для аудіальних медіа — має прозвучати не менше 1 разу за ролик, але не менше ніж 1 раз за 1 хв, та озвучуватися на тому самому рівні гучності, що й інший звуковий ряд ролика.

Держпродспоживслужба зауважує: реклама в інтернеті, яка здійснюється блогерами або іншими особами, що отримують винагороди, розглядатиметься як реклама, навіть якщо це безоплатне отримання будь-яких товарів, робіт, послуг, знижок тощо. Їм необхідно чітко маркувати свій контент, інакше їм може загрожувати штраф у 5-кратному розмірі вартості реклами.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
за матеріалами dpss.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті