Аптечні вивіски: коли буде вирішено проблемне питання?

02 Липня 2012 2:18 Поділитися

З 1 липня 2012 р. на всіх аптечних вивісках має зникнути інформація, що містить рекламу. Відповідне положення міститься у Ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, затверджених наказом МОЗ України від 31.10.2011 р. № 723.

Так, у п. 2.12 розділу II Ліцензійних умов зазначено: «На фасаді будівлі, де розміщується аптечний заклад, згідно із його призначенням повинна бути вивіска із зазначенням виключно виду закладу, а саме: «Аптечний склад (база)», «Аптека», «Аптечний пункт», «Аптечний кіоск». Біля входу в аптечний заклад на видному місці розміщується інформація про суб’єкт господарювання, режим роботи аптечного закладу. Для аптек та їх структурних підрозділів обов’язково має бути наявна інформація про місцезнаходження чергової (цілодобової) та найближчої аптек. За бажанням ліцензіат може встановити сигнальний покажчик, який не є рекламою».

Як зазначено у Ліцензійних умовах, суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами до набуття чинності наказом МОЗ України від 31.10.2011 р. № 723, мають протягом 6 міс з дня набуття чинності цим документом привести свою діяльність у відповідність із Ліцензійними умовами.

Нагадаємо, що відповідний наказ набув чинності 29.12.2011 р. Кінцевий термін виконання згаданої вимоги — 1 липня 2012 р. Якщо після вказаної дати під час перевірки буде виявлено порушення цієї норми, Державна служба України з лікарських засобів своїм розпорядженням надаватиме 1 міс на приведення вивіски аптечного закладу у відповідність із Ліцензійними умовами. Якщо після закінчення наданого терміну суб’єкт господарювання не усуне порушення — буде анульовано його ліцензію.

Сьогодні питання щодо аптечних вивісок є досить актуальним, оскільки викликає певні суперечності у законодавстві. Так, наведена норма Ліцензійних умов позбавляє суб’єктів господарювання права зазначати на вивісці інформацію про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі, як це передбачено ст. 9 Закону України «Про рекламу». Крім того, дана норма Ліцензійних умов суперечить принципу верховенства права, зокрема, положенням Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», ст. 16 якого надає суб’єкту господарювання право наносити його знак для товарів і послуг на будь-який товар, для якого знак зареєстровано, а також на вивіску.

Свої звернення та пропозиції щодо вирішення даної проблеми висували свого часу громадська організація «Аптечна професійна асоціація України», суб’єкти фармацевтичного ринку, Громадська рада при Держлікслужбі України.

Після численних пропозицій та посиленої уваги з боку суб’єктів фармацевтичного ринку Держлікслужбою України було розроблено проект змін до Ліцензійних умов, якими встановлено певні вимоги щодо найменування аптечного закладу та його структурного підрозділу і спрямовані на унеможливлення практики продажу ліків, яка може вводити в оману споживачів стосовно, зокрема, ціни або інших цінових переваг на лікарські засоби, соціальної спрямованості аптечного закладу тощо.

Проте досі невизначеним є питання, коли буде вирішено проблему стосовно інформації, розміщеної на фасаді аптеки.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Виктор 02.07.2012 9:53
Ну что. Лишаем лицензии аптеки низких цен,наилучших цен,аптеки-Дисконт?Никто не спешит выполнять.

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті