Запровадження цінового регулювання на товари порушників конкурентного законодавства: позиція Мінекономіки

03 Березня 2021 3:36 Поділитися

Міністерство розвит­ку економіки, торгівлі та сільського господарства Украї­ни (Мінекономіки) надіслало відповідь Громадській раді при Державній службі України з лікарських засобів та конт­ролю за наркотиками про необхідність доопрацювання проєкту постанови КМУ «Про затвердження Порядку запровадження державних регульованих цін на товари суб’єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції».

У Мінекономіки запевняють, що проєкт розроблений на виконання міжнародних зобов’язань України та законодавства України і що він застосовуватиметься виключно до суб’єктів господарювання, щодо яких прийняті рішення Антимонопольного комітету про визнання вчинення ними порушення законодавства про захист економічної конкуренції, та матиме тимчасовий характер (до 120 днів).

Пропонуємо увазі читачів повний текст листа.

МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
(МІНЕКОНОМІКИ)

від 25.02.2021 р. № 3822-07/12556-07

Громадська рада при Державній службі України
з лікарських засобів та контролю 
за наркотиками

Щодо проєкту постанови

На виконання резолюції Секретаріату Кабінету Міністрів України від 23.02.2021 р. № 5757/0/2-21 Мінекономіки розглянуло лист Громадської ради при Державній службі України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі — Громадська рада) від 04.02.2021 р. № 0402/01 та лист від 04.02.2021 р. № 0402/02, надісланий на адресу Міністерства, щодо проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку запровадження державних регульованих цін на товари суб’єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції» (далі — проєкт постанови) і повідом­ляє наступне.

Проєкт постанови розроблено Мінекономіки на виконання пункту 126 Плану пріоритетних дій Уряду на 2020 р., затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 09.09.2020 р. № 1133, та відповідно до Закону України «Про ціни і ціноутворення» (далі — Закон про ціни), яким встановлено, що на товари суб’єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції, можуть запроваджуватися державні регульовані ціни.

Твердження Громадської ради про те, що сутність проєкту постанови полягає у поверненні державного цінового регулювання на медичні вироби, не відповідає дійсності.

Україна, взявши на себе зобов’язання в рамках Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їхніми державами-членами, з іншої сторони, підтвердила свої наміри щодо побудови функціонуючої ринкової економіки та поступового наближення своєї політики до політики ЄС відповідно до основоположних принципів макроекономічної стабільності, збалансованості державних фінансів і платіжного балансу.

Частиною першою статті 3 Закону про ціни визначено, що законодавство про ціни і ціноутворення ґрунтується на Конституції України та складається з Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Податкового кодексу України, законів України «Про природні монополії», «Про захист економічної конкуренції», цього закону та інших нормативно-правових актів.

Згідно з пунктами 1 і 2 частини другої статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» встановлення таких цін чи інших умов придбання або реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку, а також застосування різних цін чи різних інших умов до рівнозначних угод з суб’єктами господарювання, продавцями чи покупцями без об’єктивно виправданих на те причин, визнається зловживанням монопольним (домінуючим) становищем на ринку.

Тому відповідно до Закону про ціни державна цінова політика спрямовується, зокрема, на забезпечення протидії зловживанню монопольним (домінуючим) становищем у сфері ціноутворення та розширення сфери застосування вільних (ринкових) цін із посиленням державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції (пункти 2 і 3 частини першої статті 4, абзац другий частини першої статті 12).

Проєктом постанови передбачається затвердити Порядок запровадження державних регульованих цін на товари суб’єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції (далі — проєкт Порядку), з метою створення дієвого механізму тимчасового втручання в побічні наслідки вільного ціноутворення на товари порушників конкурентного законодавства та врегулювання повноважень держави, визначених Законом про ціни.

Державне цінове регулювання застосовуватиметься лише відносно суб’єктів господарювання, щодо яких прийняті рішення Антимонопольного комітету про визнання вчинення ними порушення законодавства про захист економічної конкуренції, і матиме тимчасовий характер (до 120 днів).

За даними Антимонопольного комітету, за період 2017–2019 рр. відповідні рішення були прийняті стосовно 79 суб’єктів господарювання (у 2017 — 36, 2018 — 17, 2019 — 26), у тому числі у сфері охорони здоров’я, лікарських та медичних виробів прийнято 4 рішення (у 2017 — 2, 2018 — 0, 2019 — 2).

Згідно з пунктом 2 проєкту його дія не поширюватиметься на державні регульовані ціни/тарифи, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та органами місцевого самоврядування, відповідно до законів України «Про природні монополії», «Про ринок електричної енергії», «Про житлово-комунальні послуги», «Про ринок природного газу», «Про відходи», «Про теплопо­стачання», «Про питну воду, питне водопо­стачання та водовідведення», «Про електронні комунікації».

Заступник міністра розвитку економіки,
торгівлі та сільського господарства України
Ірина Новікова

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті