Аспекти реєстрації нерезидентів та їх відокремлених підрозділів — роз’яснення ДПС

07 Травня 2021 9:42 Поділитися

Центральне міжрегіональне управління Державної податкової служби України (ДПС) по роботі з великими платниками податків нагадує, що наказом Міністерства фінансів Украї­ни від 08.02.2021 р. № 62 (далі — наказ № 62) внесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. № 1588 (далі — Порядок № 1588).

Так. відповідно до п. 3.4 розділу IV Порядку № 1588 зобов’язані стати на облік у конт­ролюючих органах нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які:

  • здійснюють в Україні діяльність через відокрем­лені підрозділи, у тому числі постійні представництва, або
  • придбавають нерухоме майно, або
  • отримують майнові права на таке майно в Україні, або
  • відкривають рахунки в банках України.

Взяття на облік у контролюючому органі нерезидента здійснюється при настанні першої із вищезазначених подій не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від нерезидента:

  • заяви за формою № 1-ОПН;
  • витягу з відповідного бізнес-реєстру (торговельного, банківського або іншого реєстру, в якому фіксується факт державної реєстрації компанії, організації), виданого в країні реєстрації іноземної компанії, організації та легалізованого в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що супроводжується нотаріально засвідченим перекладом україн­ською мовою;
  • документа, що підтверджує присвоєння ідентифікаційного (реєстраційного, облікового) номера (коду) нерезидента в країні його реєстрації, якщо у витягу з відповідного бізнес-реєстру не зазначені відомості про такий номер (код), що супроводжується нотаріально засвідченим перекладом українською мовою;
  • документа, яким підтверджуються повноваження представника нерезидента. У разі якщо такий документ виданий у країні реєстрації нерезидента, він повинен бути легалізований в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, та супроводжуватися нотаріально засвідченим перек­ладом українською мовою;
  • документа про акредитацію (реєстрацію, легалізацію) відокремленого підрозділу іноземної компанії, організації на території України, якщо нерезидент здійснює в Україні діяльність через відокремлений підрозділ.

Ці документи нерезидент зобов’язаний подати:

  • у 10-денний строк після акредитації (реєстрації, легалізації) на території України відокремленого підрозділу — до контролюючого органу за місцезнаходженням відок­ремленого підрозділу;
  • до придбання нерухомого майна або отримання майнових прав на таке майно в Україні — до контролюючого органу за місцезнаходженням нерухомого майна;
  • до відкриття рахунку в Україні — до конт­ролюючого органу за місцезнаходженням установи (відділення) банку або іншої фінансової установи, в яких відкривається рахунок.

Згідно з Податковим кодексом України стає на облік та/або реєструється платником податку на прибуток юридична особа, що утворена відповідно до законодавства іншої країни (іноземна компанія), яка:

  • здійснює господарську діяльність на території України через своє постійне представництво. Такий нерезидент стає на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням свого постійного представництва до початку своєї господарської діяльності через таке представництво;
  • придбаває інвестиційний актив в іншого нерезидента — продавця, який не має постійного представництва в Україні. Такий нерезидент-покупець зобов’язаний не пізніше дати здійснення першої оплати за інвестиційний актив, що придбавається, стати на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням української юридичної особи, акції, корпоративні права якої формують вартість інвестиційного активу, що є предметом такого правочину;
  • має місце ефективного управління на території України та має намір скористатися правом визнати себе податковим резидентом України. Взяття на облік такої іноземної компанії здійснюється в контролюючому органі за місцезнаходженням об’єкта ефективного управління.

При цьому нерезидент, який не став на облік у визначені строки, не звільняється від встановлення на облік та має подати документи для взяття на облік.

Взяття на облік відокремлених підрозділів нерезидента, у тому числі постійних представництв, також не звільняє нерезидента від обов’язку встановлення на облік у конт­ролюючому органі.

Відповідно до п. 133.3 ст. 133 Податкового кодексу України нерезидент стає на облік у контролюючому органі за місцезнаходженням свого постійного представництва до початку своєї господарської діяльності через таке представництво.

Нерезидент, який розпочав господарську діяльність через своє постійне представництво до реєстрації в контролюючому органі, вважається таким, що ухиляється від оподаткування, а одержані ним прибутки вважаються прихованими від оподаткування.

Водночас нерезиденти, що діють відповідно до положень Рамкової угоди між Україною та Європейським банком реконструкції та розвитку стосовно діяльності Чорнобильського фонду «Укриття» в Україні, можуть провадити свою господарську діяльність без реєстрації в контролюючому органі.

За матеріалами cvp.tax.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті