Аптеки Світу–2017: будуємо успішний бізнес разом

Аптеки Світу–2017: будуємо успішний бізнес разом

Початок літа ознаменувався великою і вже традиційною подією на фармацевтичному ринку України. 1–2 червня 2017 р. Південна Пальміра зустрічала більше 200 учасників 6-го Міжнародного фармацевтичного форуму «Аптеки Світу–2017», організаторами якого виступили компанія «МОРІОН» спільно з «УкрКомЕкспо». Генеральний спонсор заходу — компанія «Байєр». Спеціальні партнери форуму — компанія «Нобель» та «ІНТЕРХІМ», партнери — Громадська організація «Всеукраїнська фармацевтична палата», Аптечна професійна асоціація України, компанії «Proxima Research» та «Софтінформ». Туристичний партнер — агентство «Ласпі», генеральний інформаційний партнер — «Щотижневик АПТЕКА».

Протягом двох днів конференц-зала готелю «Чорне море» слугувала унікальним комунікаційним майданчиком для плідної праці представників фармацевтичної галузі. Захід об’єднав учасників фармацевтичного ринку для ділового й неформального обговорення нагальних питань. Учасниками форуму традиційно стали представники регуляторних органів України, виробників лікарських засобів, дистриб’юторів, аптечних мереж, провідних фахівців наукових установ і навчальних закладів, консалтингових і аналітичних компаній, компаній фармацевтичного маркетингу, професійних асоціацій, експерти фармацевтичного ринку.

Серед ключових тем форуму — медична реформа і практика аптечної справи, питання практичної реалізації урядової програми «Доступні ліки», аналіз економічної й фінансової ситуації в Україні, кадрові питання в аптеці — навчання й управління кваліфікацією персоналу, стратегії розвитку аптечного рітейлу.

Проведене на початку форуму бліц-опитування аудиторії щодо головних тем заходу в цілому продемонструвало позитивний настрій учасників фармацевтичного ринку щодо його подальшого розвитку.

Модераторами форуму виступили: експерт фармацевтичного ринку Сергій Орлик, директор компанії «Proxima Research» Сергій Іщенко та керівник аналітичної служби компанії «Proxima Research» Олег Добранчук.

1-ша сесія форуму «Українська реформа охорони здоров’я та аптечна справа. Зміни, зміни в Україні та у світі…» була присвячена обговоренню новацій та бачення реформування охорони здоров’я з боку МОЗ України, перебігу програми «Доступні ліки» та її перших результатів. Детальніше про це розповів заступник міністра охорони здоров’я Роман Ілик.

Заступник начальника Управління державного регулювання оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами Державної служби Украї­ни з лікарських засобів та контролю за наркотиками — начальник відділу ліцензування господарської діяльності з оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами Олександр Кропивний вважає, що представники ринку роздрібної реалізації ліків мають прийти до того, щоб працювати в умовах саморегулювання, приділивши увагу питанням розробки власних стандартів роботи, атестації спеціалістів та акредитації аптек. Державний регулятор, зі свого боку, має забезпечувати збереження якості ліків.

Ректор Міжнародного Інституту Бізнесу, відомий економіст, вчений і громадський діяч Олександр Савченко презентував присутнім книгу, присвячену вирішенню соціально-економічних проблем, які стоять перед Україною. Автор надає рекомендації щодо того, як зробити Україну успішною, а українців — заможними.

Голова правління ГО «Всеукраїнська фармацевтична палата», член Ради Міжнародної федерації фармацевтів (International Pharmaceutical Federation — FIP) Олег Клімов представив доповідь на тему «Фармацевтична послуга — запорука успіху реформи охорони здоров’я». У рамках доповіді представлено досвід надання фармацевтичних послуг у розвинених країнах, а також окреслено поточну ситуацію в Україні.

Директор ГС «Аптечна професійна асоціація України» (ГС «АПАУ») Володимир Руденко виступив з доповіддю «Програма «Доступні ліки» — «за» і «проти», у рамках якої розповів присутнім, що заважає аптечним закладам брати участь в урядовій програмі. Зокрема, до таких бар’єрів віднесено несвоєчасне відшкодування аптекам вартості ліків розпорядниками коштів, додаткові вимоги щодо подання звітів розпоряднику коштів, з яким укладено договір, ризик неповернення коштів та ін. У зв’язку із цим ГС «АПАУ» підготувала відкрите звернення до розпорядників бюджетних коштів з вимогою не блокувати програму «Доступні ліки». Звернення також надіслано до Уряду та МОЗ України.

Аптеки Світу–2017: будуємо успішний бізнес разом

У жвавій фокус-дискусії, головною темою якої стало запровадження реімбурсації вартості ліків у рамках програми «Доступні ліки», взяли участь міжнародний експерт фармацевтичного ринку Гжегош Орновськи, директор ТОВ «Волиньфармпостач» Михайло Півнюк, директор департаменту маркетингу та закупок київського КП «Фармація» Тетяна Дмитренко. Присутнім були озвучені проблемні питання реалізації урядової програми, а також обговорено досвід запровадження реімбурсації в інших країнах.

2-га спеціальна фокус-сесія була присвячена питанням фармацевтичної освіти та кваліфікації фармацевтів.

З тенденціями кадрової політики у світі та в Україні ознайомила Ірина Басенко, HR-бізнес-партнер ТОВ «Байєр» у рамках доповіді «Навчати не можна скорочувати витрати» — де поставити кому…». Серед іншого спікер представила досвід «Байєр» навчання в середині компанії.

Про те, у якому стані знаходиться фармацевтична освіта, а також про стандарти фармацевтичної діяльності розповів декан фармацевтичного факультету Одеського національного медичного університету ім. М.І. Пирогова Володимир Анісімов. Доповідач окреслив основні напрями роботи МОЗ України щодо приведення рівня якості національної вищої медичної та фармацевтичної освіти у відповідність з кращими міжнародними стандартами.

Експерт фармацевтичного ринку С. Орлик з креативом підійшов до питання, хто ж такий справжній першостільник, представивши доповідь з оригінальною назвою «Чому і як вчити? Нерівний шлюб: традиції та інновації».

Бізнес-тренер Віта Дубчак представила результати дослідження якості сервісу в аптечному роздробі 2017 р., проведеного за допомогою таємного покупця. Мета такого дослідження — відобразити загальну картину рівня сервісу і виявити слабкі місця.

Чи буває маркетинг без кадрів? На це питання в рамках доповіді розгорнуто відповіла директор компанії «Єврофармація» Ольга Мельник. Сучасне завдання бізнесу — осягнути весь шлях клієнта і спроектувати взаємодію з ним таким чином, щоб на кожному етапі клієнт отримував цінність, яка не допускає думки «зрадити свій бренд».

3-тю сесію форуму, присвячену головним трендам аптечного ринку України–2017, відкрив Сергій Іщенко доповіддю «Фармринок 2016–2017. Перетворення після кризи». Спікер окреслив основні тенденції, які наразі спостерігаються на фармацевтичному ринку, та надав прогноз його розвитку на поточний рік. Прогнози експерта базуються на економічній ситуації в Украї­ні та світі, але до цих факторів впливу додається регуляторна політика.

Про те, на що очікувати суб’єктам фармацевтичного ринку, зокрема його роздрібної ланки, у світлі майбутньої реформи охорони здоров’я, розповів Віталій Пашков, доктор юридичних наук, відомий експерт у сфері медичного права.

Микола Орлов та Ігор Огороднійчук, партнери юридичної фірми «ОМП», представили до уваги слухачів доповідь «Маркетингові договори — перспективи та сподівання». Спікери зауважили, що фармвиробники готові збільшувати кількість маркетингових договорів, проте вони хочуть прив’язувати винагороду до продажів, не хочуть працювати з фізичними особами — підприємцями, не хочуть платити за уявні послуги.

Павло Харчик, президент асоціації «Оператори ринку медичних виробів», та його беззмінна помічниця Дар’я Бондаренко, виконавчий директор асоціації «Оператори ринку медичних виробів», зосередили увагу аудиторії на питаннях обігу медичних виробів за новими технічними регламентами.

Тему продовжила Катерина Люханова, завідувач сектору державного нагляду (контролю) за якістю виробів медичного призначення Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками у м. Київ, доповіддю на тему: «Здійснення державного ринкового нагляду медичних виробів Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками та її територіальними органами».

Інна Соколова, менеджер з розвитку бізнесу ТОВ «Байєр», та Олександр Рябцев, маркетолог, керівник проекту «Startup.in.ua», розповіли аудиторії, як поводить себе реальний покупець у віртуальному світі.

Другий день форуму відкрила 4-та сесія «Менеджмент та економіка аптечного підприємства. Пацієнт перебирає владу?». У рамках сесії відбулася фокус-дискусія «Дистриб’юторський вузол», під час якої директор зі стратегічного розвитку компанії «БаДМ» Олександр Суходольський розповів про роль дистриб’юторів у ланцюгу поставок лікарських засобів, а також переваги для аптечних мереж у користуванні послугами оптових постачальників ліків.

Хасан Картал (Hasan Kartal), керівник відділу продажів компанії Bayer у Туреччині, розповів про особливості функціонування фармацевтичного ринку у цій країні.

Із сучасними тенденціями, підходами та механізмами просування на фармацевтичному і FMCG ринках ознайомила керівник відділу торгового маркетингу компанії Johnson & Johnson Ukraine LLC Тетяна Кіяниця.

Доповідь директора з маркетингу та продажів аптечної мережі «Здравиця» Юлії Кліменюк на тему «Епідемія ВТМ — етіологія, патогенез, лікування» була присвячена виокремленню подібності та відмінностей у методиках створення власної торгової марки та бренду.

Дмитро Лазненко, засновник компанії «Факультет», представив доповідь «Аптечний франчайзинг — новий погляд на існуючий бізнес». Купівля франшизи — стратегічна співпраця, яка не є поглинанням. Її переваги: готовий бізнес, відпрацьована бізнес-модель, спеціальні умови від дистриб’юторів тощо.

Споживчі настрої та тренди поведінки покупців представила Ірина Панталій, заступник виконавчого директора компанії Kantas TNS.

Керівник проекту аптечних ВІ-рішень компанії «Proxima Research» Антон Бабенко презентував доповідь на тему «Драйвери ефективності аптечних мереж і інструменти їх досягнення». Інвестором в успішність аптечних мереж виступає виробник. У гонитві за частку в категорії виробник інвестує значні кошти в промоцію препаратів на рівні аптечних мереж. Виробник працює з мережами, здатними реально управляти асортиментом у категорійній матриці.

Надія Марчук, керівник менеджерів з регіонального розвитку компанії «Байєр», презентувала доповідь на тему «Стратегія WIN-WIN. Аптечна мережа + виробник. Як досягти спільної перемоги», представивши приклади взаємної вигоди від успішної взаємодії між «Байєр» та аптечною мережею.

П. Харчик у рамках своєї доповіді надав декілька порад щодо підвищення маржинальності сегменту медичних виробів в аптечній мережі на прикладі досвіду компанії «Калина Медична Виробнича Компанія».

У рамках доповіді на тему «Каталізатори прискорення бізнесу в аптечному рітейлі» директор компанії «Торі Груп» Вікторія Запоточна зазначила, що в умовах конкурентного ринку в аптечному рітейлі потрібно бути гнучкими і під час формування стратегії приділяти належну увагу якості виконання бізнес-процесів як фундаменту побудови власне стратегії.

Яскравим завершенням 6-го Міжнародного фармацевтичного форуму «Аптеки Світу–2017» стала екскурсія на сучасні виробничі потужності «ІНТЕРХІМ», відвідати які мали змогу всі охочі.

У найближчих номерах «Щотижневика АПТЕКА» ми представимо детальний огляд доповідей, а також фокус-дискусій, що відбулися у рамках форуму.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи