10 міфів про роботу медичного представника

Проводячи інтерв’ю, опитування та просто спілкуючись з претендентами, ми нерідко стикаємося з тим, що їх уявлення про роботу медичного представника частково неправильне: мають місце як зайва ідеалізація професії, так і, навпаки, невиправдано негативне її сприйняття. Тому Job.morion.ua продовжує цикл статей та цього разу розвіє найпоширеніші міфи про професію медичного представника і пояснить, якою є ситуація насправді.

Міф 1:
У медичного представника вільний графік роботи

Графік роботи більшості медичних представників — стандартний: 8-годинний робочий день і 5-денний робочий тиждень з двома вихідними. Варто також враховувати, що для даної професії характерні численні переробки — медичний представник може проводити маркетингові заходи у вихідні дні, заповнювати звіти після роботи, зустрічати лідерів думки і проводжати їх до аеропорту в будь-який час дня і ночі. Слід взяти до уваги і величезну кількість відряджень. Крім того, кожен медичний представник має графік візитної активності (кількість візитів може варіюватися від 8 у менеджера по роботі з ключовими клієнтами до 13–15 у звичайного медичного представника). Багато компаній відстежують геолокацію своїх співробітників, тому шансів «прогуляти» роботу вкрай мало, і про вільний графік роботи говорити не доводиться.

Міф 2:
У фармацевтичних компаніях можливе швидке кар’єрне зростання

Майже всі претенденти без досвіду роботи, які хочуть працювати на посаді медичного представника, впевнені, що вже через рік вони зможуть зайняти позицію менеджера по роботі з ключовими клієнтами, а можливо, — і регіонального/територіального менеджера, який має співробітників у підпорядкуванні. Це не зовсім так. У нашій практиці був тільки один випадок швидкого, майже запаморочливого зростання — від медичного представника до регіонального менеджера, і стався він не за один, а за 3 роки. У середньому ж співробітнику без досвіду роботи потрібно близько 5 років, щоб отримати підвищення.

Однак у багатьох компаніях є так звані проміжні посади — старшого/провідного медичного представника, у рамках яких співробітникам делегують частину функціоналу менеджера (участь у підборі, коучинг, аналіз території).

Про більш значне кар’єрне зростання можна говорити тільки тоді, коли медичний представник відбувся як професіонал і зарекомендував себе ефективним співробітником, а також отримав необхідні менеджерські навички та компетенції.

Міф 3:
Робота медичного представника проста, не те, що робота лікаря чи провізора/фармацевта

Кожна професія вимагає повної самовіддачі, і робота медичного представника — не виняток. Як будь-яка робота в сфері продажу, вона пов’язана з колосальними витратами — як емоційними, так і фізичними. Незважаючи на уявну простоту, перед медичним представником стоять складні й інколи важкі завдання, насичений, часто ненормований графік роботи. На ньому лежить відповідальність за обсяги продажу — причому не тільки власні, але й всієї команди в регіоні.

Міф 4:
Медичний представник може використовувати корпоративний автомобіль в неробочий час

Використання корпоративного автомобіля співробітниками фармацевтичних компаній суворо регламентовано, автомобіль може використовуватися тільки в робочий час. Для того щоб виключити поїздки співробітників в особистих справах, компанії відстежують розташування автомобіля, що практично не залишає шансів поїхати на ньому на дачу у вихідні дні і навіть у супермаркет після роботи.

Міф 5:
Медичним представником можна стати тільки за наявності вищої медичної або фармацевтичної освіти

Насправді вища профільна освіта вже не є обов’язковою вимогою до претендентів у багатьох фармацевтичних компаніях, у тому числі й тих, які належать до Великої Фарми. Тенденції на ринку праці такі, що роботодавці в першу чергу звертають увагу на наявність відповідних компетенцій, досвіду роботи в сфері продажу. Таким чином, сьогодні цілком можна побудувати кар’єру у фармацевтичній компанії і без профільної освіти.

Міф 6:
Мене всьому навчать

Міф, протилежний попередньому, однак при цьому не менш поширений. Багато претендентів, які намагаються отримати посаду медичного представника, дійсно вважають, що вони не повинні володіти якимись спеціальними знаннями і навичками, вважаючи, що в рамках корпоративних тренінгів їх усьому навчать. Це не зовсім так. Компанії дійсно проводять тренінги для співробітників, проте не варто сприймати їх як програму навчання «з нуля» — насправді вони спрямовані на відточування вже існуючих навичок і отримання додаткових (НЕ базових!) знань.

Міф 7:
Я хочу працювати медичним представником, тому що мені подобається спілкування з людьми

Так звучить одна з типових відповідей претендентів на питання: «Чому Ви хотіли б працювати медичним представником?»

Варто розуміти, що робота представника полягає зовсім не в тому, щоб просто спілкуватися з людьми. Основна мета — переконати лікаря використовувати в своїй практиці препарати компанії і, як наслідок, збільшити обсяги продажу. Просто спілкування — у широкому сенсі цього слова — не дозволить домогтися цієї мети. Спілкування з лікарем має проходити на високому професійному рівні з використанням різних технік продажу. Від медичного представника очікується високий ступінь залученості в процес.

Словом, якщо кандидата в роботі медичного представника привертає виключно можливість «спілкуватися з людьми», це може свідчити про те, що він погано обізнаний про специфіку даної професії.

Міф 8:
У медичного представника дуже висока заробітна
плата

Безумовно, великі фармацевтичні компанії в більшості своїй надають співробітникам конкурентоспроможну заробітну плату та гарний соціальний та компенсаційний пакет.

Однак на ринку широко представлені й компанії, готові запропонувати медичним представникам набагато скромнішу винагороду і менш привабливі умови праці. Так, у деяких з них медичному представнику не надається корпоративний автомобіль — співробітнику або доводиться використовувати в роботі особистий автомобіль, або користуватися громадським транспортом. На жаль, є й роботодавці, які використовують сірі схеми оплати праці, компанії, у яких не передбачені бонуси, і де медичним представникам іноді доводиться вкладати власні кошти для проведення маркетингових заходів.

Таким чином, перш ніж приймати пропозицію про роботу, необхідно уважно вивчити трудовий договір та обговорити з майбутнім роботодавцем подібні деталі.

Міф 9:
Лікарі виписують
препарати за гроші або подарунки

Часто на запитання про те, як кандидат міг би вплинути на збільшення обсягів продажу препаратів компанії, ми чуємо відповідь про матеріальну мотивацію лікарів.

У деяких випадках це може стати одним з інструментів роботи медичного представника. Однак у більшості компаній суворо стежать за дотриманням етичних норм ведення бізнесу, політика таких компаній забороняє медичним представникам не тільки стимулювати збільшення продажу за допомогою подарунків лікарям, а й оплачувати поїздки лідерів думки на міжнародні конференції або проведення ними лекцій.

Робота з просування препаратів будується перш за все на фаховій зацікавленості лікаря в терапії своїх пацієнтів, і завдання медичного представника — наочно та переконливо інформувати фахівця, що препарати компанії дійсно успішно справляються з цим завданням.

Міф 10:
Я зраджу покликанню, якщо буду працювати медичним представником

Нерідко претенденти відмовляються від ідеї працювати медичним представником, побою­ючись осуду колег по цеху, вважаючи, що людина, яка закінчила заклад вищої медичної освіти, не може бути «продавцем» та інші за це будуть її осуджувати.

Насправді бувають різні ситуації, коли людина не може працювати в медицині. Найпоширеніша з них — батьки наполягли на вступі на медичний факультет, але до закінчення навчання у молодої людини сформувалося чітке розуміння, що він не може і не хоче залишатися в професії. Нерідко розчарування в професії і в цілому в системі охорони здоров’я виникає після перших років роботи, у результаті чого фахівець також замислюється про перехід у суміжну сферу діяльності.

У цих та подібних їм ситуаціях вибір роботи медичного представника може виявитися раціональним виходом. У даній сфері можна застосувати отримані знання та придбати нові.

Сподіваймося на те, що інформація була для вас корисною.

Ті, хто все ж вирішив обрати професію медичного представника, зможуть знайти на нашому сайті безліч пропозицій.

Надія Мишко,
керівник проекту
job.morion.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті