Чергові корупційні ризики рішень Уряду та нових переліків

16 Січня 2023 3:07 Поділитися

Асоціація «Оператори ринку медичних виробів»® AMOMD® (далі — Асоціація) в продовження публічного висвітлення незрозумілих рішень Уряду та таких, що породили хаос або можливі прояви корупції на митниці, цим пресповідомленням доводить до відома громадськості застереження щодо застосування положень постанови КМУ від 27.12.2022 р. № 1447, яким затверджено Перелік лікарських засобів та медичних виробів, що ввозяться та постачаються на митну територію України під час воєнного стану (далі — Перелік, Постанова № 1447).

Так, у преамбулі Постанови № 1447 зазначено, що цей Перелік затверджено відповідно до абзацу 3 п. 32 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, відповідно до якого:

«32. Тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України:

лікарських засобів та медичних виробів відповідно до підпункту «в» пункту 193.1 статті 193 цього Кодексу, що призначені для використання закладами охорони здоров’я, учасниками антитерористичної операції, особами, що беруть участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, для надання медичної допомоги фізичним особам, які у період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства зазнали поранення, контузії чи іншого ушкодження здоров’я, за переліком, встановленим Кабінетом Міністрів України;

Сам Перелік не містить лікарських засобів (хоча назва Переліку говорить про інше) та структурно складається з таких блоків:

  • міжнародна непатентована назва лікарського засобу/назва медичного виробу;
  • форма випуску/одиниця виміру;
  • дозування.

У Переліку № 1447 передбачено лише медичні вироби, а саме:

  • апарат зовнішньої фіксації (різних розмірів);
  • анестезіологічний апарат (наркозно-дихальний апарат);
  • апарат вакуумної терапії ран;
  • апарат ультразвукової діагностики;
  • апарат штучної вентиляції легень;
  • витратні матеріали до апарата вакуумної терапії ран;
  • електрокардіограф;
  • інфузійний об’ємний насос;
  • набір хірургічних інструментів;
  • рентгенівська установка із С-аркою;
  • лапароскопічні стійки;
  • інкубатори інтенсивної терапії новонароджених із сервоконтролем кисню;
  • операційні столи;
  • аналізатор гематологічний;
  • ендоскопічна стійка;
  • комплект обладнання для артроскопії;
  • система рентгенівської комп’ютерної томографії всього тіла;
  • мобільний інжектор для комп’ютерної томографії;
  • спеціалізований санітарний транспорт (неброньований);
  • гемостатики.

Звертаємо увагу на те, що цей акт, за даними Асоціації, не виносився на публічне громадське обговорення, відтак, незрозумілими для ринку залишаються передумови, сутність, мета і завдання цього Переліку, а також підходи до його формування.

Більше того, на сьогодні залишається чинною постанова КМУ від 20.03.2020 р. № 224 «Про затвердження переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість».

Асоціація вивчає ситуацію та вже звернулася з інформаційним запитом до Уряду України щодо прийнятого нормативно-правового акта, а також причинно-наслідкового зв’язку і надання роз’яснень щодо застосування такого Переліку.

Незважаючи на те, що Постанова № 1447 набула чинності 29 грудня 2022 р., Асоціація не рекомендує операторам ринку застосовувати норми цього акта до з’ясування всіх обставин та отримання відповідних роз’яснень в силу потенційно непередбачуваних наслідків та можливого подвійного трактування норм Постанови № 1447, зокрема, щодо віднесення чи невіднесення медичних виробів до певних груп та відповідних можливих зловживань митних та контролюючих органів з цього приводу.

Пресслужба Асоціації «Оператори ринку медичних виробів» AMOMD®

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті