8 грудня у Верховній раді України зареєстровано проєкт закону № 4472 «Про внесення змін до розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (щодо відтермінування введення в дію частини десятої статті 10)» (далі — проєкт закону).
У супровідній документації до проєкту закону зазначається, що ч. 10 ст. 10 Закону України від 19.10.2017 р. № 2168-VIII «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», яка набуває чинності з 1 січня 2021 р., визначає, що оплаті за рахунок коштів державного бюджету підлягають лікарські засоби, включені до Національного переліку основних лікарських засобів, затвердженого постановою КМУ від 25.03.2009 р. № 333 та до Програми медичних гарантій (ПМГ).
Наразі питання забезпечення доступу пацієнтів за рахунок коштів державного бюджету до всіх лікарських засобів урегульовано зазначеною постановою № 333 та іншими підзаконними нормативно-правовими актами, що, у свою чергу, дає можливість закуповувати за кошти державного бюджету не лише лікарські засоби, включені до Національного переліку основних лікарських засобів, але й ті, міжнародна непатентована назва яких відсутня в ньому.
З 238 міжнародних непатентованих назв ліків, включених до номенклатури лікарських засобів, закупівля яких у 2020 р. здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, у тому числі для надання пацієнтам медичних послуг за ПМГ, лише 139 містяться в Національному переліку основних лікарських засобів, а решта 99 відсутні. Тобто майже половину лікарських засобів у 2021 р. держава не закупить.
Також передбачається, що у 2021 р. ПМГ включатиме 35 пакетів медичних послуг, серед них 2 з лікування COVID-19 та 7 нових пакетів, яких не було у 2020 р.
Ще одним фактором є поширення COVID-19, у зв’язку з чим значно зростає необхідність у забезпеченні пацієнтів лікарськими засобами, у тому числі за рахунок коштів державного бюджету. Відсутність таких препаратів у Національному переліку основних лікарських засобів може призвести до негативних наслідків.
Окрім того, із розширенням ПМГ у 2021 р. виникне потреба в закупівлі нових лікарських засобів, у тому числі необхідних для надання медичної допомоги в межах ПМГ за рахунок коштів державного бюджету.
Таким чином, введення в дію вимог ч. 10 ст. 10 Закону України № 2168 фактично унеможливить доступ пацієнтів до всіх лікарських засобів, міжнародна непатентована назва яких відсутня в Національному переліку, але які є необхідними для лікування та гарантовані громадянам для надання їм медичної допомоги, а також які підлягають реімбурсації за рахунок коштів державного бюджету в межах ПМГ.
З огляду на це проєктом закону пропонується відтермінувати введення в дію ч. 10 ст. 10 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» до 01 січня 2022 р. з метою розробки та запровадження удосконаленого механізму забезпечення пацієнтів лікарськими засобами, що підлягають закупівлі за кошти державного бюджету.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим