Бриф-аналіз фармринку: підсумки жовтня 2022 р.

У жовтні 2022 р. ринок демонструє суттєве зменшення обсягів продажу порівняно з жовтнем 2021 р. та попередніми місяцями. Це пов’язано із високою базою порівняння, оскільки у 2021 р. в цей період фіксувалася чергова хвиля захворюваності на COVID-19, і споживання ліків було вищим. Інфляція на фармринку в жовтні 2022 р. становить 27,3% при загальній інфляції в країні 26,6%. Лідером ринку є компанія «Фармак», акумулюючи за підсумками жовтня 2022 р. 5,29% аптечного продажу ліків та дієтичних добавок. У сегменті дистрибуції 1-ше місце посідає компанія «Оптіма-Фарм». Загалом топ-3 дистриб’юторів акумулює 85,3% усіх поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади. Далі пропонуємо до уваги ці та інші ключові показники фармринку України (території, підконтрольної українському уряду) в жовтні 2022 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer» компанії «Proxima Research».

«АПТЕЧНИЙ КОШИК»*

Рис. 1. Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками жовтня 2021–2022 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2. Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2022 р. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3. Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками жовтня 2022 р. із зазначенням темпів приросту порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в розрізі категорій у грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2022 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2021–2022 рр.
Рис. 6. Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» у розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2021–2022 рр.
Рис. 7. Динаміка аптечного продажу лікарських засобів у розрізі топ-10 груп АТС-класифікації 2-го рівня в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2021–2022 рр. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками жовтня 2020–2022 рр.
Жовтень, рік Лікарські засоби Дієтичні добавки Медичні вироби Косметика Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2020 9446,2 18,0 82,4 874,4 43,3 7,6 838,0 17,8 7,3 310,4 –2,4 2,7 11469,1 18,9
2021 11619,0 23,0 80,6 1310,2 49,8 9,1 1072,3 28,0 7,4 420,3 35,4 2,9 14421,8 25,7
2022 9426,2 –18,9 81,0 1040,2 –20,6 9,0 759,3 –29,2 6,5 407,9 –2,9 3,5 11633,6 –19,3
Натуральне вираження, млн упаковок
2020 100,4 2,9 61,4 9,0 21,0 5,5 50,5 35,6 30,9 3,7 –7,6 2,2 163,6 11,9
2021 106,9 6,5 61,8 11,2 25,1 6,5 50,3 –0,5 29,0 4,6 26,5 2,7 173,1 5,8
2022 68,7 –35,7 68,4 6,7 –40,1 6,7 21,9 –56,4 21,8 3,1 –32,3 3,1 100,5 –41,9

КЛЮЧОВІ ГРАВЦІ

Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу лікарських засобів та дієтичних добавок у грошовому вираженні за підсумками жовтня 2022 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2021 р. та темпів збільшення/зменшення обсягів продажу
Маркетуюча організація 2021 2022 Збільшення/зменшення, %
Фармак (Україна) 1 1 –24,0
Дарниця (Україна) 2 2 15,1
Acino (Швейцарія) 6 3 –0,1
Teva (Ізраїль) 5 4 –14,6
Київський вітамінний завод (Україна) 7 5 –9,5
Корпорація Артеріум (Україна) 4 6 –22,8
KRKA (Словенія) 9 7 –7,8
Berlin-Chemie (Німеччина) 10 8 –1,8
Sanofi (Франція) 3 9 –33,1
Кусум Фарм (Україна) 12 10 –8,1
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2022 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2021 р. та темпів збільшення/зменшення обсягів продажу
Бренд 2021 2022 Збільшення/зменшення, %
НІМЕСИЛ 6 1 4,3
КСАРЕЛТО 1 2 –50,4
НУРОФЄН 4 3 –21,3
ФЕРВЕКС 13 4 –3,9
СПАЗМАЛГОН 16 5 9,1
ЦИТРАМОН 20 6 14,0
ТРИПЛІКСАМ 26 7 14,6
СИНУПРЕТ 2 8 –44,1
ЕВКАЗОЛІН 22 9 6,6
НОВІРИН 3 10 –46,0

ПРОМОЦІЯ***

Рис. 8. Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції*** товарів «аптечного кошика» за підсумками жовт­ня 2022 р. із зазначенням темпів зростання/зниження порівняно з аналогічним періодом попереднього року

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-3 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками жовтня 2022 р. із зазначенням їх питомої ваги в загальних обсягах поставок у жовтні 2020–2021 рр.
Дистриб’ютор 2022 2021 2020
Оптіма-Фарм (Київ) 42,0 38,6 36,0
БаДМ (Дніпро) 37,5 39,5 37,6
Вента (Дніпро) 6,2 7,8 11,3
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/ «Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, середньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Моніторинг здійснюється у 28 містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу, експерти із закупівель і лікарі 17 спеціальностей.

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті